חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האי טורצ׳לו – (Torcello)

האי טורצ׳לו – (Torcello)

האי Torcello

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

האי טורצ׳לו – (Torcello)

טורצ׳לו , אי נידח ואחד משבעת האיים המופלאים של ונציה , שוכן בקצה הצפוני ביותר של הלגונה הוונציאנית ומהווה מקום מרוחק ושקט מהעומס בעיר הגדולה . אתם יורדים מהוואפורטו ומיד מופתעים מהשקט ששורר באי הקסום . גם אנחנו הופתענו .

Powered by GetYourGuide
  • איך מגיעים לטורצ'לו:

• תחבורה ציבורית – ניתן להגיע לאי באמצעות תחבורה ציבורית על ידי נסיעה באוטובוס המים מס' 12 מ-Fondamenta Nuove עד לבוראנו ולאחר מכן בקו מס' 9 לטורצ'לו.

טורצ׳לו הנמצא צפונית ביותר באיים הוא אי בהחלט מרתק עקב העובדה שהוא שונה בנוף משאר האזור שלו – אין בו הרבה בתים ורחובות אלא רק תעלות ושטחים לא מאוכלסים . מסתורי .

מה עומד מאחורי המסתורין של האי?

טורצ'לו ״נוסד״ כמקלט לאוכלוסיות הרומיות של אלטינו העשירים, שברחו מהפלישות של ההונים במאה ה-5. לאחר שהסכנה חלפה, חזרו רבים מבני אלטינאט לעירם, אך כעבור מאתיים שנה, בלחץ הלומברדים, הם חזרו לאי והתיישבו בו. בבריחתם הביאו גם את שרידי הבישוף הראשון של אלטינו, הליודורוס הקדוש, שהפך למגן האי. בתקופה זו נבנתה בזיליקת סנטה מריה אסונטה.

Santa Maria Assunta basilica

Santa Maria Assunta basilica- בזיליקת סנטה מריה אסונטה

בזיליקת סנטה מריה אסונטה, הממוקמת באי טורצ'לו בלגונה הוונציאנית, היא אחת הכנסיות העתיקות באזור ויש לה חשיבות היסטורית ואדריכלית משמעותית. הנה כמה עובדות על הבזיליקה המדהימה הזו:

בניית הבזיליקה מתחילה במאה ה-7, מה שהופך אותה לאחד המבנים הדתיים העתיקים ביותר בלגונה הוונציאנית. מקורותיו קשורים קשר הדוק ליישוב הנוצרי הקדום באי טורצ'לו, שהיה בעבר מרכז משגשג של מסחר ותרבות.

אחד המאפיינים האיקוניים ביותר של סנטה מריה אסונטה הוא החזית המעוטרת שלה, המעוטרת בגילופי אבן ופסלים מורכבים. הבזיליקה מתהדרת גם במגדל פעמונים מהמאה ה-12, המציע נוף פנורמי של הלגונה והאזור הכפרי שמסביב.

Powered by GetYourGuide

במאה ה-10, טורצ'לו היה אחד האיים החשובים ביותר בלגונה לסחר ימי ולפעילויות פוריות משגשגות כמו מחבתות מלח ותעשיית הצמר.

אולם במאה הארבע עשרה, בעקבות כמה עבודות הידראוליות ששינו את מהלך מי הנהר, אזורים רבים הפכו לביצות והמלריה אילצה את התושבים הרבים לעבור לונציה הסמוכה. בשנת 1680 גם העביר הבישוף את מושבו למוראנו ולאט לאט הפך האי כמעט נטוש.

הבניינים והבתים, שהיו עתה חורבות, פורקו וסיפקו את חומר הבנייה לפיתוח הבניין של ונציה הסמוכה.

נכון לעכשיו, קצת יותר מתריסר אנשים חיים באי, אבל המורשת הארכיאולוגית היקרה שלו הופכת אותו למקום שחובה לבקר בו.

מה עושים באי?

אנו ממליצים להתחיל מקתדרלת סנטה מריה אסונטה. כתובת שהתגלתה על קיר הקתדרלה תתמוך בהשערה שבנייתה של הכנסייה מתוארכת לשנת 639 לספירה, הודות לדוג'ה מאוריציו, מאסטר צבאי ומושל ביזנטי של ונציה .

וונציה - תמיד יפה בכל זמן
torcello- SANTA FOSCA CHURCH

בנייתה של כנסיית סנטה פוסקה מתוארכת למאה ה-11-12. מבחוץ המבנה נראה כמו מתומן מוקף באכסדרה עם עמודי שיש וכותרות בעוד שהפנים בצורת צלב יווני. במקור לא הייתה זו כנסייה אלא מקום לקדושים, או מקום שבו נשמרו ונערכו שרידי קדוש מעונה. כיום המבנה הדתי מכיל בתוכו את גופותיהם של סנטה פוסקה וסנטה מאורה.

טורצלו

Palazzo del Consiglio e Palazzo dell'Archivio a Torcello

ה-Palazzo del Consiglio הוא היום מקום מושבו של החלק של ימי הביניים והמודרניים של מוזיאון טורצ'לו. זהו בניין ממקורות עתיקים מאוד שעבר שינויים והרחבות במשך מאות שנים, עקבותיו ניכרו במהלך השחזורים של שנות השבעים.

בפאלאצו דל קונסיליו נמצא החלק של ימי הביניים והמודרניים המציג עדויות להיסטוריה של טורצ'לו מהמאה ה-6 עד המאה ה-16: אריחי כסף מוזהבים מהמאה ה-13, כתובות, שברי פסיפסים מהמאה ה-11-12, שברי פיסול מהמאה ה-11.

מול בזיליקת סנטה פוסקה, בין הצמחייה של הכיכר, ממוקם "מוזיאון שפך המים" בארמונות המועצה והארכיון מהמאה הארבע-עשרה. תפאורה מעוררת השראה לאוסף יקר המפגיש יצירות אמנות מהתקופה הרומית ועד המאה השש עשרה, שנמצאות בעיקר בטורצ'לו או באיים האחרים של שפך הלגונה.

מוזיאון טורצ'לו (מוזיאון שפך המים) הוקם בשנת 1870 על ידי הרוזן לואיג'י טורלי, ראש המחוז של ונציה, שרכש את פאלאצו דל קונסיליו במצב של נטישה, שיקם אותו ואסף את הממצאים הרומיים, הביזנטים וימי הביניים הרבים שהיו פזורים ברחבי האי, ולאחר מכן הוא תרם הכל למחוז ונציה. בשנת 1887, צ'זארה אוגוסטו לוי, חוקר ונציאני, רכש ושיקם את ה-Palazzo dell'Archivio, סידר שם אוספים ארכיאולוגיים ואמנותיים משלו ממקורות שונים, ולאחר מכן תרם הכל למחוז ונציה.
Il Museo di Torcello

THE DEVIL’S BRIDGE

אחד המקומות המסתוריים ביותר בטורצ'לו הוא ללא ספק גשר השטן. הוא מצטרף לגדות תעלה פנימית של האי והוא מאוד מיוחד שכן הוא שומר על צורתו האופיינית ללא מעקים, כמו כל הגשרים הוונציאניים המקוריים.
THE DEVIL’S BRIDGE
כתובת :30142 Venice, Metropolitan City of Venice

האגדה בחסות גשר השטן

ישנן אגדות רבות לגבי הגשר הזה. אומרים שאחד מהם נבנה על ידי השטן עצמו בלילה אחד.

לפי מקורות אחרים, גשר השטן חייב את שמו לאגדה המספרת על האהבה הבלתי אפשרית בין נערה מהאצולה הוונציאנית לקצין אוסטרו-הונגרי. התקופה בה התרחשו האירועים היא זו של הכיבוש האוסטרי של ונציה.

לאחר שהתגלתה הפרשה, משפחתה, הנעלבה והנבוכה, הוציאה מיד את הילדה מהעיר. הצעיר, לעומת זאת, נמצא נדקר בוקר אחד. לאחר ששמעה את הבשורה על מות אהובה, החלה הילדה להיכנס לדיכאון אך חבר משפחה ותיק הבטיח לה שיעשה הכל כדי לאחד אותה עם אהבתה.

כך קרה שהאיש פנה לקוסמת זקנה והיא עוררה שד המסוגל לפתוח את דלתות הזמן והמרחב הודות לשלושת המפתחות שהחזיקה מתחת ללשונה. המינוי אורגן בליל ה-24 בדצמבר. הילדה והגבר הגיעו לטורצ'לו שם כבר חיכתה להם הזקנה. לאחר שנתן לצעירה נר, עלה על הגשר וזימן את השד: הוא עצמו הוציא את אחד המפתחות מתחת ללשונו, ומסר אותו למכשפת שזרקה אותו במהירות למים. לפתע, הקצין הצעיר הופיע בגדה השנייה והילדה הצליחה להתאחד איתו, ונעלמה לזמן ומקום אחרים.

הקוסמת והשד, לעומת זאת, קבעו להיפגש שבעה לילות מאוחר יותר. הזקנה, למעשה, בתמורה לשירותים שנתן השד, הייתה אמורה לתת לו בקבוקון עם שבע נשמות צעירות של ילדים שנולדו מתים ולא הוטבלו מעולם. אולם כמה ימים לאחר מכן, הקוסמת מתה בשריפה. אבל השטן, שעדיין לא יודע זאת היום, מחכה על הגשר בליל חג המולד, בדמות חתול שחור, לבקבוקון היקר.

Powered by GetYourGuide

איפה אוכלים ??

טורצ׳לו

Locanda Cipriani- לוקנדה צ'יפריאני


פונדק היסטורי וותיק שאורחיו בעבר כללו את ארנסט המינגווי, שהיה כאן פעם קבוע. האווירה הנצחית מושכת במיוחד בערב, כאשר האנשים האחרים היחידים באי הם אחד עשר תושבי טורצ'לו, מה שמבטיח חווית לגונה אותנטית ורומנטית. השף כריסטיאן אנג'ולין עומד בראש, ומגיש מתכונים איקוניים שיצרו משפחת צ'יפריאני לצד מבחר של דגים, ירקות ופסטות מתוצרת בית.

Osteria Al Ponte del Diavolo

אז… אם אתם כבר כאן באי טורצ׳לו ואתם בעד לחוות את ונציה שקטה, אוהבים אוכל טוב ורוצים לטבול בטבע ובהיסטוריה, ביקור בטורצ'לו הוא חובה וארוחה ב- Osteria Al Ponte del Diavolo תהווה עבורכם עם החופשה המושלמת.

המקום, שהתארח בוילה פרטית לשעבר, הוא כיום מסעדה, עם גינה מפתיעה, פגודה מהממת, אוכל טעים ואנשים מקסימים במיוחד.

כתובת: 

Fondamenta dei Borgognoni, 10/11, 30142 Torcello – Venezia VE

 

 +39 041 730401

Ristorante Villa ‘600

המסעדה אשר ממוקמת למרגלות הגשר המוביל לכיכר הקטנה של טורצ'לו.
המסעדה נמצאת בבית חווה עתיק משנות ה-1600, שבעבר נתן מקלט לדייגים, וכיום הוא מציע סביבה מפורסמת ואלגנטית, אך בניהול משפחתי.
המסעדה מכילה מרפסת זכוכית חיצונית שטופת שמש, מקורה ומחוממת,

המקום אידיאלי לאירוח חתונות וטקסים. מגרש המשחקים והגן הגדול והרומנטי המשקיף על מגדל הפעמונים והתעלה הראשית של טורצ'לו הופכים את וילה סייצ'נטו לסביבה המוערכת גם על ידי ילדים.

 

על המטבח נמצא השף Nicola CODOLO, חובב מקצועי של מוצרים המיוצרים באיטליה. מטרת המקום היא להפוך את המטבח הוונציאני המסורתי למודרני ובהתאמה לצרכים החדשים.

בכל יום מגיעים למקום מבחר מהדגים המקומיים הטריים, תבלינים וירקות הגדלים בגינה,הלחם, הפסטה והקינוחים כולם תוצרת בית לחלוטין.

 

מסעדת Al Trono di Attila

של פאולה ומאורו ברוניירה תמצאו קבלת פנים חמה, יעקוב אחריכם צוות עם הניסיון והתשוקה של אלה שאוהבים ללמוד על המסורת של מטבח ישן. תמצאו את ההזדמנות המושלמת ללמוד על טורצ'לו והטעמים שלו. מתאים בהחלט לארוחת ערב רומנטית נחמדה, ארוחת צהריים עליזה עם חברים .

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!