חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארמון הדוג'ה – (Doge's Palace)

ארמון הדוג'ה – (Doge's Palace)

ארמון הדוג׳ה

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

ארמון הדוג'ה – (Doge's Palace)

ארמון הדוג'ה - Palazzo Ducale

ארמון הדוג'ה עומד כאחד מהמבנים המפורסמים ביותר של העיר ונציה, הארמון אשר מושך אנשים מרחבי העולם המתפעלים מהארכיטקטורה הגותית המשובחת ומההיסטוריה העשירה שלו. 

ההיסטוריון המפורסם לואיג'י סרה הגדיר את ארמון הדוג'ה כ"מעונו המדהים ביותר של שליט שתוכנן אי פעם על ידי המוח האנושי" הארמון היה מרכז הפיקוד של הרפובליקה עד שנכבש על ידי נפוליאון .

אם תלכו במסדרונות ובחדריו של הארמון , תמצאו את עצמכם עוברים אחורה בזמן להיסטוריה של פאר ויצירתיות בעיר המפוארת והעתיקה ונציה . מעבר למראה החצרות, גלריות והחדרים המחוברים זה לזה ומציגים את עושרו הרב של הארמון. בארמון תוכלו למצוא כי הוא מעוטר בציורי קיר מעודנים, פסלים ואלמנטים המשקפים את הצורה האמנותית של הרנסנס הוונציאני. מגרם המדרגות המפואר של סקאלה ד'אורו ועד לחדרי הדירות המפוארים של הדוג'ים, כל פינה בארמון היא עדות לעושר האיטלקי בונציה . 

Powered by GetYourGuide

איך הכל התחיל ? בואו נדבר היסטוריה

המאה ה-9: ארמון העץ הראשון שהוקם באתר, המשמש כמעונו של הדוג'ה, הנקרא גם דוכס ונציה 

הדוג'ה הראשון החל את שלטונו בשנת 697, ועד המאה ה-12. בזמנו , הונציאנים קיימו מסורות של מינוי של הדוג'ה באמצעות הצבעות חשאיות, ואדם בודד נבחר לשלוט עד מותו. שלא כמו מלכים, עמדת הדוג'ה הייתה לכל החיים אך לא הייתה תורשתית. בסופו של התהליך הארוך של בחירת דוג'ה, נשבע המנהיג החדש בבזיליקת סן מרקו והוצג בפני הוונציאנים. בסופו של דבר , הדוג'ה נדרש לגור בתוך הארמון ובעצם הפך לשבוי של המועצות שפיקחו על התקשורת שלו ואסרו עליו לעזוב את העיר ללא רשותם.

המאה ה-14: בניית ארמון הדוג'ה הנוכחי מתחילה בסגנון גותי ונציאני. 

1577: שריפה עצומה הורסת את הארמון, מה שמוביל לשחזור ולשיפוץ שלו.

1797: ונציה נופלת בידי נפוליאון, מסמנת את סופה של הרפובליקה הוונציאנית, והארמון הופך למוזיאון.

1923: ארמון הדוג'ה מוכרז כאנדרטה לאומית, תוך שמירה על משמעותו ההיסטורית.

1996: כיכר סן מרקו כולה, כולל הארמון, נרשמה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

הווה: ארמון הדוג'ה עומד כסמל נצחי של כוח, אמנות ותרבות ונציאנית.

 

Powered by GetYourGuide

ארכיטקטורה בארמון הדוג׳ה

הארמון ידוע בארכיטקטורה הגותית המדהימה שלו, המאופיינת בעקבות מורכבות, קשתות חינניות וקישוטים משוכללים. היא נחשבת לאחת הדוגמאות הטובות ביותר של אדריכלות גותית ונציאנית ונשמרה בקפידה במשך מאות שנים.

החלק החיצוני של ארמון הדוג'ים הוא פלא של ארכיטקטורה גותית, המאופיין בשרטוטים עדינים, קשתות חינניות וקישוטים מורכבים. החזית, המעוטרת בפסלים ובמוטיבים דקורטיביים, משקפת את העושר והעוצמה של ונציה במהלך תור הזהב שלה. במרכז חזית הארמון נמצאת פורטה דלה קארטה האייקונית, כניסה מפוארת המעוטרת בפסלים המתארים את האריה של סן מרקו, סמלה של ונציה, ודמויות אלגוריות המייצגות צדק וחוכמה.מעבר לחזית מסתתרת שורה של חצרות, גלריות וחדרים מחוברים זה לזה המציגים את הפאר והפאר של הארמון. פנים הארמון מעוטר בציורי קיר מעודנים, פסלים ואלמנטים דקורטיביים המשקפים את המצוינות האמנותית של הרנסנס הוונציאני. מגרם המדרגות המפואר של סקאלה ד'אורו ועד לחדרי הדירות המפוארים של הדוג'ים, כל פינה בארמון היא עדות לעושר ולתחכום של החברה הוונציאנית.

מה תוכלו לראות בארמון הדוג׳ה המפואר ?

קודם כל , המקום מכיל פסלים וחפצי אמנות שמספרים את ההיסטוריה של ונציה.האמנות והציורים שמוצגים במקום הוא שהם כולם הוכנו וצוירו במיוחד כדי להיות מוצגים בארמונו של הדוג׳ה של ונציה בניגוד לארמונות אחרים בהם הובא אוסף האמנות של השליט. 

אחד החדרים המפורסמים ביותר של ארמון הדוג'ה הוא חדר המועצה הגדול, אולם עצום המקושט בציורי קיר מרהיבים של אמנים מפורסמים.  החדר המרשים הזה שימש כמקום המפגש של הסנאט הוונציאני והמועצה הגדולה, שם התקבלו החלטות חשובות בנוגע למסחר, דיפלומטיה וממשל.

בסמוך לחדר המועצה הגדולה נמצא סלה דל קולג'יו , שהוא חדר מעוצב בפאר שבו הדוג'ה קיבלו נכבדים וניהלו עסקים רשמיים. קירות החדר הזה מעוטרים בציורים המתארים סצנות מההיסטוריה הוונציאנית ודמויות אלגוריות המייצגות סגולות כמו צדק, חוכמה וחוכמה.

אתם חייבים להציץ בדירות הדוג'ה המפוארות אשר שימשו כבית המגורים פרטי של הדוג'ה ומשפחתו. הם מעוטרים בציורי קיר מעודנים, פסלים ואלמנטים דקורטיביים, המציגים את השפע והתחכום של החברה הוונציאנית. 

דבר נוסף שתוכלו להבחין בו בארמון הדוג׳ה הוא גשר האנחות , מעבר מקורה המחבר את הארמון לכלא הסמוך. הוא נקרא על שם אנחותיהם של אסירים שלכאורה קוננו על גורלם כשחצו את הגשר, ותפסו את הצצה האחרונה שלהם לעולם החיצון לפני שנכלאו.

ארמון הדוג'ה הוא ביתו של אוסף יוצא דופן של אמנות מתקופת הרנסנס, כולל יצירות מופת של אמנים ונציאנים ידועים כמו טיציאן, טינטורטו ו-ורונזה. המבקרים יכולים להתפעל מציורי קיר מעולים, פסלים ואלמנטים דקורטיביים ברחבי האולמות והחדרי של הארמון.

בסך הכל, ארמון הדוג'ה נותן הצצה למורשת הפוליטית, התרבותית והאומנותית של ונציה, מה שהופך אותה ליעד חובה לכל מי שמעוניין לחקור את ההיסטוריה העשירה של העיר ואת האוצרות האדריכליים.

ארמון הדוג׳ה
ארמון הדוכס בונציה

מידע ושעות פתיחה

שעות פתיחה
– ארמון הדוג'ה נפתח בשעה 8:30 בבוקר.

– שעות הסגירה משתנות בהתאם לעונה, אך בדרך כלל נסגר בין 17:30 ל-19:00.

מחירי כרטיסים
– מחירי הכרטיסים משתנים בהתאם לגיל
– נכון להיום כרטיס רגיל לארמון הדוג'ה הינו 25-28 אירו.
– מחירים מוזלים זמינים לעתים קרובות עבור קשישים, סטודנטים וילדים.
– בנוסף, עשויות להיות אפשרויות כרטיס משולבות זמינות אם אתם מתכננים לבקר באטרקציות אחרות בוונציה, כגון בזיליקת סן מרקו או מוזיאון קורר.

 ייתכנו שינויים עקב אירועים מיוחדים או תחזוקה.

לסיכום

ארמון הדוג'ה הוא לא רק ציון דרך היסטורי אלא גם סמל תרבותי למורשת המתמשכת של ונציה כמרכז של אמנות, מסחר וחדשנות. הוא משקף את עלייתה של העיר לשלטון כאימפריה ימית ואת השפעתה המתמשכת על התרבות האיטלקית.

בסך הכל, ארמון הדוג'ה הוא יעד חובה לכל מי שמעוניין לחקור את ההיסטוריה העשירה והמורשת הארכיטקטונית של ונציה. ההוד, האוצרות האמנותיים והמשמעות ההיסטורית שלו הופכים אותו לאחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר באיטליה ומהווה עדות לרוח המתמשכת של הרפובליקה הוונציאנית.

Powered by GetYourGuide
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!