חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האי בוראנו – (Isola di Burano)

האי בוראנו – (Isola di Burano)

האי בוראנו - (Isola di Burano)

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

האי בוראנו – (Isola di Burano)

האי בוראנו - (Isola di Burano)

מומלץ - החוויה המיוחדת של הגונדולות בוונציה

ברוכים הבאים לאי הצבעוני בונציה - בוראנו

במרחק של 45 דקות בלבד מהעיר ונציה אפשר למצוא מקום צבעוני במיוחד הנקרא האי בוראנו באיטלקית גם isola di burano , האי אשר ידוע כ״אי התחרה״ והוא אחד האיים היפים ביותר באיזור ונציה . אנחנו כבר אומרים לכם , את המקום הזה אתם באמת לא יכולים לפספס . האי בוראנו הוא למעשה אחד מ5 איים באיזור אשר האיים מחוברים באמצעות גשרים ונמצאים בצפון מזרח ונציה - הלגונה של ונציה. האזור של בוראנו הוא אחד המקומות הצבעוניים והיפים ביותר שנתקלנו בהם. מחזה צבעוני ומיוחד שאין כמותו .

Powered by GetYourGuide

בוראנו מונה כ-2,750 תושבים והוא קטנטן – ליתר דיוק 650 מטר אורכו ומקסימום 450 מטר רוחב.

האי שנקרא גם ״אי התחרה״  התפרסם במיוחד בשני דברים:

בזכות בתי הדייגים הצבעוניים, והתחרה הרקומה המסורתית שלהם. גם היום, מזכרות התחרה הרבות מיוצרות במלאכה מסורתית זו.

 

 

 

האי בוראנו - (Isola di Burano)
האי בוראנו , הבתים הצבעוניים

האי הצבעוני והיפה הזה מבוסס על עבודות תחרה שהתחילו במאה ה16 , האנשים אשר הגיעו לאי על מנת לגור שם היו אנשים שברחו מהחוף האדריאטי והגיעו אל  האי בוראנו . האיים קיבלו את שמם על שם משפחת בוריאנה שהתיישבה באי . בעלי המלאכה שהתיישבו באי גרמו לאי זה להיות ידוע ומוכר בגלל עבודותיהם בדיג , בתחרה ורקמות . 

הידעתם ???

האי בוראנו - (Isola di Burano)

הצבעים על הבתים והייחודיות שלהם מאפשרת לממשלה לקבוע על צבע הבית -ועבור תושבי האי הדבר מסובך! על מנת לשנות את צבע הבית התושבים צריכים להגיש בקשה ובמידה וניתן אישור הממשל מחליט על צבע הבית . מבחינה היסטורית , בוראנו היה כפר דייגים שאוכלס על ידי דייגים ומשפחותיהם. הבתים הצבעוניים נצבעו במקור כדי לעזור לדייגים לזהות את בתיהם מרחוק כשהם בחוץ בים.

האגדה המפורסמת של האי בוראנו

לפני המון שנים גרה בחורה בשם איזבלה , אשר הייתה יצרנית תחרה מיומנת מאוד . למרות שהייתה בחורה טובת לב ומקצועית בעבודתה , איזבלה שמרה סוד גדול בליבה . בערב חתונתה של איזבלה דייג בשם מרקו יצא להפלגה בחיפוש אחר דבר מה . מרקו נעדר שבועות ארוכים ואיזבלה  החליטה החלטה. היא רקמה צעיף גדול וצבעוני בתקווה שכשמרקו יחזור חזרה אל האי הוא יזהה אותה דרך הצעיף . חודשים התאמנה ורקמה את הצעיף עד שבוקר אחד כשהשמש זרחה מעל האופק, הופיעה דמות מוכרת באופק – סירה מוכת מזג אוויר, מפרשיה מתנפחים ברוח. עם דמעות של שמחה זולגות על לחייה, איזבלה רצה אל שפת המים, צעיף התחרה שלה משתרך מאחוריה כמו חלום מנצנץ. ושם, בתוך חיבוק המשפחה והחברים, היא ומרקו התאחדו מחדש, אהבתם חזקה מאי פעם.  כיום, התחרה של בוראנו ידועה בכל העולם, כל תפר מהווה עדות לכוחה המתמשך של האהבה וההבטחה לתקווה שהתגשמה. ולמרות שהמים עלולים לעלות ולרדת, והרוחות עשויות לשנות כיוון, הסיפור של איזבלה ומרקו נשאר חקוק בלב האי, תזכורת נצחית לקסם השוכן בחופיו. הסיפורים האלה, בין אם הם שורשיים באגדה או בהיסטוריה, לוכדים את המהות של בוראנו – מקום שבו מסורת, יצירתיות ורומנטיקה משתלבים זה בזה כדי ליצור שטיח של פליאה והנאה.

אזזז אחרי שקראנו קצת .. מה עושים פה ???

בוראנו הוא אי נהדר שיש לו הרבה מה להציע לכם המטיילים . אנחנו בילינו כשלוש שעות בבוראנו, וזה היה מספיק לגמרי .  מכיוון שהנסיעה במעבורת בוואפורטו אורכת 40 דקות, אנחנו ממליצים לפנות חצי יום על מנת לראות את האי . אנחנו מציעים כאן רשימה של מקומות מומלצים שלא כדאי לפספס :  

האי בוראנו - (Isola di Burano)

כנסיית סן מרטינו

כאמור מדובר בכנסייה עתיקה שידועה בעיקר בגלל מגדל הפעמון שבה אשר נבנה על כלונסאות ששקעו והעניקו לו את מראהו העקום. הכנסייה זו קיימת מהמאה ה-16 עם ומציעה נופים פנטסטיים של האי. הכנסייה מכילה גם כמה יצירות אמנות יפות שכדאי לראות.

Piazza Baldassarre Galuppi

Piazza Baldassarre Galuppi

Piazza Baldassarre Galuppi: זוהי הכיכר המרכזית של בוראנו, על שם המלחין הוונציאני המפורסם . זוהי נקודת התחלה מצוינת לטייל ולהכיר את האי בוראנו . מסביב לכיכר המפורסמת ישנם המון בתי קפה וחנויות שאיתם אפשר להתחיל את הטיול

האי בוראנו

Casa di Bepi Suà

בית אחד שבהחלט בולט מעל השאר הוא Casa di Bepi Suà. הבעלים הקודם שלו, ג'וזפה טוסלי, העניק לבית מראה די מיוחד עם צורות גיאומטריות וצבעים רבים. הבית פתוח למבקרים ואפשר להיכנס ולהתבונן כיצד היו חיים פעם באי . כיצד הבתים בפנים נותנים תחושת היסטוריה מיוחדת שלא תפגשו בשום מקום .

האי בוראנו

Tre Ponti: נקודת הצילום המפורסמת של בוראנו

מהגשר הזה (למעשה די לא בולט) תוכלו ליהנות מתצפית גלויה על בוראנו. הגשר ממוקם ממש במרכז בוראנו וקשה לפספס אותו. Tre Ponti פירושו "שלושה גשרים" בעברית .

גן העדן של הצלם: עם הבתים הצבעוניים, התעלות המפותלות והרחובות הציוריים, בוראנו הוא גן עדן לצלמים. היופי הייחודי של האי משך אליו אמנים וצלמים מרחבי העולם, מה שהופך אותו לנושא פופולרי לציורים ולצילומים כאחד.

אנחנו רעבים! אילו מסעדות ובתי קפה אתם ממליצים לנו ?

באי בוראנו מסעדות רבות אשר מיועדות בבירור לתיירים.

ובכל זאת, יש כמה מסעדות ובתי קפה שמומלצים מאוד עליהם נדבר מיד 

ריבה רוזה (Riva Rosa)

בזמן שחקרנו את האי המענג בוראנו, עצרנו במסעדת ריבה רוזה .

אנחנו לקחנו את המנה שנקראת "גו ריזוטו"

גו הוא דג קטנטן שמקורו בלגונה הוונציאנית, שהוא כל כך עדין שיש להרתיח אותו לאט כל כך כדי לא לשבור את הדג שמעניק טעם מר והורס את המרק.

הריזוטו היה נפלא. 

שעות פעילות : 12:00-16:30

ביום רביעי המקום סגור

כתובת : Via San Mauro, 296, 30142 Venezia VE

Trattoria Da Primo

טרטוריה היא באופן מסורתי מסעדה בבעלות משפחתית, ואין מקום שמציג זאת בדיוק כמו דה פרימו.

הבעלים, פאולו, מנהל את המסעדה יחד עם אשתו ושלוש בנותיו. זה מקום נהדר לקבל ארוחה ביתית.

באשר לתפריט, תוכלו לנסות כמה מנות ראשונות ונציאניות טיפוסיות כמו הסרדינים עם הבצל או מנת הדגים המפורסמת בבוראנו, Risotto di Gó (ריזוטו העשוי מדג מקומי Ghiozzo). אם אתם רוצים להימנע מפירות ים, אז יש להם שפע של אפשרויות צמחוניות וגם שפע אפשרויות לאוהבי בשר. כאן, תמצאו הכל ותרגישו בבית!

כתובת: Via Baldassarre Galuppi, 285

 

Osteria Al Fureghin

המסעדה ממוקמת רק כמה צעדים מהכיכר המרכזית בבוראנו. אז תמצאו כאן תיירים רבים, אבל המקומיים מגיעים גם כן. הבעלים סופר נחמד ומשתדל להיות אדיב ככל האפשר. הם פתוחים לא רק לארוחות צהריים וערב אלא גם לארוחת בוקר. יש להם גם בר למשקאות לפני ארוחת הערב 

לגבי התפריט, מדובר במסעדה לאוכל ונציאני טיפוסי ודגים טריים שנתפסו. בתור התחלה, תהנו מכמה צדפות טריות או קרפצ'יו תמנון. למנה העיקרית, נסו את הניוקי עם צדפות ודלעת או ריזוטו עם ליים ושרימפס. וכמובן, תמיד לכו על מגש פירות הים בגריל!

כתובת : Sestiere S. Martino Sinistra, 888

Trattoria Al Gatto Nero

מומלץ!

יש בערך תריסר מקומות לאכול בהם, אבל האהוב עליbu הוא המקום הזה אשר נפתח בשנת 1965,

כאשר רוג׳רו באבו השתלט על אחת מהאוסטריות העתיקות ביותר באי והפך אותה למסעדה הרשמית ביותר.

התפריט מתמקד במאכלי ים  בהתמחויות של הלגונה. צדפות, שרימפס וסרטן עכביש מוזלפים במעט שמן זית.

כתובת :Fondamenta Giudecca 88, Burano

Powered by GetYourGuide

אתר הנופש וניסה - Venissa Wine Resort

בלב האי בוראנו מסתתר אתר נופש מיוחד מאוד . אתר הנופש ממוקם על אי לגונה ונציאני צפוני בשם Mazzorbo, אשר מכיל אוכלוסייה קטנה המונה כ350 איש . האי הזה הינו כפרי ומכיל בתוכו את המקום המקסים : וניסה .

 

למקום המיוחד הזה ישנם שורשים עמוקים עם מחוז ונטו הנמצא קרוב אליה . הסיפור מתחיל בענבי הדורונה המיוחדים , או כמו שהמקומיים מכנים אותם ״ענבי הזהב״ , הענב דורונה די ונציה – יש יכולת מיוחדת לגדול בסביבת מים מלוחים וזהו אחד מזני הענבים הנדירים בעולם. 

 למרבה הצער, בשנת 1966 שיטפון אדיר חיסל את רוב החקלאות של מזורבו כולל ענבי דורונה הילידים. במשך שנים רבות נחשב הענב הזהוב אבוד להיסטוריה. ואז בשנת 2002, יינן ונציאני גילה אותם שוב … 

Powered by GetYourGuide

המסעדה בעלת הכוכב מישלן

בשנת 2010 המקום החל לפתוח את דלתיו למטיילים ומבקרים , המקום אשר היווה פעם כמנזר היום משמש כריזורט מפנק בעל 5 חדרי אירוח ו2 מסעדות קולינריות :

Bistro Osteria Contemporanea

והמקום המיוחד ביותר אשר קיבל כוכב מישלן ! 

אשר שמו Venissa

 

 

 

 

 

 אנחנו התחלנו כמובן במקום הראשון, L'Osteria Contemporanea אשר נמצא בבניין של המנזר העתיק . המסעדה הזו היא סמל לאוכל פשוט עם ״ טוויסטים מודרניים ״, היא פחות יקרה ויותר רגועה מן מסעדת המישלן .

 

בניגוד ל-Contemporary Osteria שפתוחה כל השנה;

Ristorante Venissa נפתח בחודשים ספציפיים : מנובמבר – מרץ . 

המסעדה מכילה 18 כיסאות ולעתים קרובות המסעדה מלאה עד אפס מקום . ונפתח ממרץ עד נובמבר. מסעדה זו בעלת 18 מושבים, בעלת כוכב מישלן אחד, היא לעתים קרובות בתפוסה מלאה .

קירות הזכוכית של המסעדה וניסה פונים אל הכרם השופע והגינה. המסעדה נפתחה בשנת 2010 ובשנת 2012 היא זכתה בכוכב מישלן אחד. על פי מדריך מישלן, וניסה "משתמשת במרכיבים איכותיים ביותר, מנות עם טעמים מובהקים מוכנות בקפידה ברמה גבוהה באופן עקבי".

תפריט הטעימות שלנו 5 מנות עם יין תואם הציג מרכיבים מקומיים טריים, עונתיים ואיכותיים שכללו פירות ים מהלגונה הוונציאנית, ירקות ועשבי תיבול מהגינה של וניסה. וכמובן, מגוון יינות ונטו. כשמסתכלים לתוך המטבח הפתוח, נהנינו מהתיאטרון של הופעות השפים, האנשים האלה עובדים קשה מאוד. דיונון; בורי אדום, רביולי מנגולד; טונה לבנה, ספוג לימון ופטיפורים כולם מוצגים בצורה מתוחכמת. למרות שזה מקום אוכל משובח, האווירה הייתה לא יומרנית, מאוד חמה וידידותית. 

היקב הזה, אוכל גורמה; אטרקציות אירוח ותיירות משולבות בגן העדן שנקרא וניסה.

מהיין הזהוב ועד ליופי הטבעי של הלגונה, אוכל ברמה עולמית שיוצר מתוצרת מקומית, כל היצירות הללו מגיעות לשיאה של חוויה ונציאנית אותנטית וייחודית.

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!