חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועים ופסטיבלים בוונציה | מסורות וחגיגות שאסור לפספס

אירועים ופסטיבלים בוונציה | מסורות וחגיגות שאסור לפספס

אירועים ופסטיבלים בוונציה | מסורות וחגיגות שאסור לפספס

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

אירועים ופסטיבלים בוונציה | מסורות וחגיגות שאסור לפספס

ונציה - עיר הפסטיבלים והמסכות

ונציה, העיר הקסומה והרומנטית בצפון איטליה, המכילה בתוכה אוסף עשיר של פסטיבלים ואירועים מרהיבים שמאפשרים למבקרים לחוות את התרבות והאמנות האיטלקית בכל צורותיה. מפסטיבל הקרנבל המפורסם שבו המשתתפים מתחפשים ומציגים מופעים צבעוניים, ועד לפסטיבל הביאנלה הבינלאומי לאמנות המודרנית והעכשווית, בונציה מציעה חוויות ייחודיות של אמנות, מוסיקה ותרבות. במהלך השנה, העיר מארחת אירועים ופסטיבלים שמאפשרים למבקרים להתרגש מהיצירות האמנותיות המרהיבות ולהתמסר לאווירת הקסם של בונציה.

ונציה פסטיבלים ואירועים

אירועי חודש ינואר

Brusa la Vecia או Piroea paroea

Brusa la Vecia (האישה הזקנה) הוא פסטיבל מסורתי שנערך בעיר ונציה באיטליה הפסטיבל הוא אירוע שנערך מאז ימי הביניים, והוא מיוחד במינו בכך שהמטרה העיקרית שלו היא לשרוף בבובה ענקית את דמות "Brusa la Vecia."

הדמות "Brusa la Vecia" מייצגת את השנה הישנה שמתפרדת, והשריפה מסמלת את ההתחדשות וההתחלה מחדש. הפסטיבל מושך כמויות רבות של מבקרים מרחבי העולם המעוניינים לחוות את המסורת המיוחדת הזו.

במהלך הפסטיבל, העיר מתמלאת בתערוכות, מופעים תרבותיים, ופעילויות שונות שמיועדות לכלל המשפחה. המקומיים והמבקרים כאחד מתלבטים בין התשוקה לשמחה והצפיה לשנה חדשה, לבין האזנה לסיפורים מסורתיים ושירים עתיקים שמביאים איתם אופי ורוח אותנטית לפסטיבל.

בנוסף, הפסטיבל מעניק למבקרים ולתושבי העיר הזדמנות לחוות את התרבות האיטלקית המסורתית מבפנים, ולחוות את היופי והצבעים של ונציה בתקופת החגים. עם פעילויות נוספות כגון תחרויות, אוכל מקומי, ואירועים אמנותיים, Brusa la Vecia הוא אירוע שמשלב בין מסורת לחדשנות ומסיבת אש ענקית שמרגשת את כלל הנוכחים ומשאירה זיכרונות חמים ומיוחדים.

  • הפסטיבל מתקיים בסיום חודש ינואר וההתחלה של חודש פברואר.
Powered by GetYourGuide

אירועי חודש פברואר

ונציה פסטיבלים ואירועים

Carnevale di Venezia

הוא אחד מאירועי הקרנבל המפורסמים ביותר בעולם, שמרכז על העיר הסגורה של ונציה באיטליה. הקרנבל כולל סדרת אירועים, מופעים ומסיבות שמופיעים בו יצירות אמנותיות, תחפושות מרהיבות ואווירה קסומה של שמחה ופנטזיה. קרנבל די ונציה מוכר גם במסורת עתיקה של ציווי פנים והתחפושות המרהיבות של המשתתפים כשהעיר מתמלאת במבקרים מרחבי העולם. מהלך האירועים כולל פסטיבלי רחוב, מופעים תיאטרליים, תחרויות לבחירת התחפושת הטובה ביותר והמרהיבה ביותר, והשתתפות רחבה של הציבור המקומי והתיירים.

החגיגות של קרנבל די ונציה משלבות בין תרבות עממית לבין אמנות וקריאטיביות, והן מאפשרות לכל אחד להתעטף באווירת המסיבה והפנטזיה של העיר. התחפושות המיוחדות של המשתתפים, בשילוב עם האווירה הרומנטית וההיסטורית של ונציה, יוצרות חוויית קרנבל ייחודית ואומנותית שמשאירה רושם עמוק על כל מי שמשתתף בה.

  • הפסטיבל מתקיים כל חורף באמצע פברואר ונמשך כשבועיים.

אירועי חודש אפריל

Powered by GetYourGuide

(Su e zo per i ponti)

הוא אירוע שנתי מרהיב שמתקיים בעיר ונציה באיטליה. האירוע מאורגן כדי לקדם את התרבות המקומית, ומזמין את המקומיים והתיירים לחוויה ייחודית של מוסיקה, אמנות ותרבות, תוך כדי סיור מרתק ברחובות הצרים והגשרים היפים של העיר.

במהלך האירוע, תושבי ונציה ומבקרים משתתפים בשורת פעילויות תרבותיות ואמנותיות, כולל קונצרטים חיים, מופעי רחוב, תערוכות אמנות וסדנאות עבודה. הרמת הגשרים היפים של ונציה בשילוב עם הפנטזיה והאומנות של המשתתפים יוצרים אווירה קסומה ומיוחדת שמוסיפה לתחושת הקסם של העיר.

אירוע זה הוא הזדמנות נהדרת לחוות את ונציה בעיצובה הטבעי, להכיר את התרבות המקומית וליהנות מהאווירה החגיגית והצבעונית של העיר. השילוב של מוסיקה, אמנות, אוכל מקומי ואווירת חגיגה יוצרים חוויה מיוחדת שמשאירה רושם עמוק על כל מי שמשתתף בה.

  • האירוע מתקיים בתאריך ה14.4.2025
 
 
 

 

חג סן מרקו (Festa di San Marco)

הוא אירוע דתי ותרבותי מרהיב שנערך בעיר ונציה באיטליה על יום זכרון סן מרקו, הפטרון של העיר. הקהילה מציינת את היום במגוון פעילויות מרהיבות שמשלבות בין תרבות, דת ואמנות.

החג נמשך למשך מספר ימים וכולל מגוון אירועים ופעילויות תרבותיות. במהלך החג, תושבי ונציה ומבקרים מקיפים חזיתות ורחובות העיר, משתתפים בתהליכי טקס דתיים ומשתפים בטקסים ומופעים ציבוריים מרהיבים. העיקרון המרכזי של החג הוא הכבוד לסן מרקו, והמשתתפים מציינים את זכרו באמצעות מופעים תרבותיים ודתיים מרהיבים. יום זכרון סן מרקו, ומתקיים במהלך ימים הכוללים פעילויות רבות. החג מציע הזדמנות לתושבי ונציה ולמבקרים לחוות את התרבות והדת של העיר בצורה מרהיבה. האווירה החגיגית, המופעים האמנותיים והסמליים, והרעיונות הדתיים העמוקים מוסיפים לחוויה הקסומה והמרתקת של החג.

  • האירוע מתרחש בתאריך 25 באפריל בכל שנה
ונציה פסטיבלים ואירועים

חגיגת בוקולו (Festa del Bocolo)

היא חגיגה ייחודית שמתקיימת בעיר ונציה באיטליה ומציינת את חג האהבה והאביב. במהלך האירוע, נשים מקבלות מהגברים שלהם פרח שושן אחד (בוקולו) כסמל לאהבה וכביטוי לכבודן.

פסטה דל בוקולו הוא אירוע עתיק שמקורו במאה ה-9, והוא מציין את חג הקדושה של סנטה צ'קיליה. בזמן האירוע, העיר משתנה לגדות באווירת אהבה ורומנטיקה, והרחובות מתמלאים בסביבה ריחנית של שושנים. הנשים המשיכות להעריך את הפרח שהן מקבלות, והגברים ממנים את הבוקולו כסמל לתודה ואהבה.

 במהלך היום, המבקרים יכולים לראות את הרחובות מקושטים בשושנים ולחוות אווירת אהבה ושמחה שמשתקפת בכל פינה של העיר. התרבות האיטלקית של מתנות פרחים כסמל לאהבה מתגבשת באופן מרהיב במהלך פסטה דל בוקולו.

  • החגיגה מתקיימת ביום 25 באפריל בכל שנה
חג הרומנטיקה והאהבה בונציה
חג הרומנטיקה והאהבה בונציה

אירועי חודש מאי

פסטה דלה ווגאלונגה (Vogalonga)

היא אירוע ייחודי ומרהיב שנערך בעיר ונציה באיטליה ומציין את חיזוק הקשר של העיר עם המים ועם הסביבה הטבעית שלה. במהלך האירוע, רבים משתתפים בצעירים ומבוגרים, צוללים בסירות ואופניי מים, ומוקירים תודה על התרבות הימית העתיקה של העיר.

הוא מיוחד בכך שהוא מאפשר לציבור הרחב להשתתף ולחוות את יופיי העיר מהמים. מאות סירות ואופני מים משתתפים במראות, יחד עם אלפי משתתפים שמצטרפים לצפייה באירוע מרגלי הגשרים והרחובות המתונים של ונציה.

הווגאלונגה הוא עתיר במשמעות ההיסטורית והתרבותית של ונציה, והוא מציין את חיבורה העמוק של העיר לים ולמים שסביבה. האירוע הוא הזדמנות נהדרת להבין את התרבות הימית של ונציה ולהעריך את יפהפיותה הייחודית.

  • האירוע מתרחש ב18-19 למאי 
Powered by GetYourGuide

פסטה דלה סנזה (Festa della Sensa)

היא חגיגה מסורתית שמתקיימת בעיר ונציה באיטליה בחג העלייה, שהוא חג בנציחה של יציאת ישו לשמיים והשביל הימי של הניצחון על קסר קונסטנטינוס הגדול. במהלך האירוע, נערכים טקסים ימיים מסורתיים הכוללים שליחת ספינה לים וחגיגה על המים.

הפסטה דלה סנזה מציינת את הקשר העמוק של ונציה עם הים ועם תרבות הימים העתיקה. במהלך החגיגה, המשתתפים מברכים את הים ומבקשים ברכות על בטיחות ושפע בשנה הבאה. האירוע מבצע גם את טקס יצירת הצי שבו נעשה שימוש בספינה מסוימת לשליחת ברכות לים.

פסטה דלה סנזה היא לא רק אירוע דתי, אלא גם אירוע תרבותי וחברתי שמחבר את התושבים והמבקרים לתרבות ימית עתיקה של ונציה. האווירה בעיר במהלך החגיגה משתנה לגדות ברוח הים והתרבות הימית העשירה שלה.

 * הפסטה דלה סנזה מתקיימת בחג העלייה בכל שנה, בתאריך ה-40 לספירה של חג הפסחא הנוצרי (כ-40 ימים לאחר חג הפסחא).

פסטה דל קרצ'ופו הסגול (Festa del Carciofo Violetto)

היא חגיגה מקומית ומסורתית שמתקיימת בעיירת ונטו בצפון איטליה, הידועה בגידול קרצ'ופים סגולים ייחודיים. האירוע מציין את תפיסת הקרצ'ופו כסמל לאוכל טבעוני ובריא ומגייס תושבי האזור ומבקרים לחגיגה מהנה וצבעונית.

במהלך החגיגה, מתקיימים תחרויות והפקות עירוניות, שולחנות טעימים בכבישים המרכזיים של העיר, סיורים בחוות הקרצ'ופים ופעילויות משפחתיות מגוונות. האירוע מעניק פלטפורמה לחקר והערכה של תרבות האכילה המקומית ומציע חוויית תיירות רוחנית וקולינרית מיוחדת.

הפסטה דל קרצ'ופו הסגול מהווה גם הזדמנות לחגוג ולחשוף את המוצר המקומי הייחודי של כנטו לתיירים ולמבקרים. האווירה בעיירה במהלך החגיגה מופעלת וחמה, והמקום מתמלא בצבעים, ניחוחות וטעמים של קרצ'ופים טריים וטעימים.

 * תאריך האירוע של פסטה דל קרצ'ופו הסגול בכנטו עשוי להשתנות משנה לשנה, אך כללית האירוע נעשה בחודש מאי או יוני, בעיקר כאשר הקרצ'ופים הסגולים בשיאם.

ונציה פסטיבלים ואירועים

אירועי חודש יוני

ה-Festa di Sant’Antonio

או החג של אנטוני הקדוש, הוא אירוע משמעותי בוונציה, המשקף את מסירותה העמוקה של העיר לקדוש אנטוני מפדובה. חג זה מושך אליו ונציאנים ומבקרים רבים שמתכנסים כדי לכבד את הקדוש האהוב מסיבות שונות.

  • נחגג מדי שנה ב-13 ביוני

 

Festa di San Giovanni in Bragora

ה-Festa di San Giovanni ב-Bragora היא חגיגה ראויה לציון בוונציה, המוקדשת לקדוש יוחנן המטביל. משתה זה מתקיים מדי שנה, הוא אירוע משמעותי עבור קהילת הקהילה של סן ג'ובאני בבראגורה, המשקף הן מסירות דתית והן מסורות מקומיות.

יוחנן המטביל הקדוש תופס מקום מיוחד בתיאולוגיה הנוצרית כמבשרו של ישוע המשיח. הוא נערץ על תפקידו בהטבלה של ישוע ועל קריאתו העוצמתית לחזור בתשובה. הפסטיבל של סן ג'ובאני בבראגורה מכבד את חייו ואת תרומתו המרכזית לאמונה הנוצרית. הוונציאנים חוגגים את יום החג שלו כדי להרהר במסר שלו של המרה והתחדשות, שנותר רלוונטי לחיים הרוחניים של הקהילה.

  • הפסטיבל של סן ג'ובאני בבראגורה נחגג בוונציה ב-24 ביוני, יום החג של יוחנן המטביל. 

 

ונציה פסטיבלים ואירועים

אירועי חודש יולי

Powered by GetYourGuide

Festa della Madonna di Marina

אחד הפסטיבלים הדתיים היקרים ביותר בוונציה, נטוע עמוק בהיסטוריה הימית של העיר וביחסיה המתמשכים עם מרים הבתולה. חגיגה זו היא עדות חיה למורשת התרבותית העשירה של ונציה, המשלבת מסירות דתית, משמעות היסטורית ורוח קהילתית. 
אחת מנקודות השיא היא התהלוכה הגדולה, שבה פסל או אייקון של המדונה נישאים ברחובות ונציה או אפילו לאורך התעלות בסירה מעוטרת. התהלוכה מלווה בתפילות, מזמורים וצלצול פעמוני הכנסייה.
 
 * החג נחגג נחגג מדי שנה ביום ראשון האחרון של יולי. 
 

 

Festa di San Giacomo dall’Orio

San Giacomo dall'Orio היא אחת הכנסיות העתיקות ביותר של ונציה, שמקורותיה נעוצים במאה ה-9. הכנסייה מוקדשת לג'יימס השליח הקדוש, המכונה באיטלקית סן ג'אקומו. ג'יימס הקדוש, אחד משנים עשר השליחים של ישו, נערץ בשל עבודתו המיסיונרית ונחשב לקדוש הפטרון של עולי הרגל והמטיילים. הפסטיבל הוא בעיקרו אירוע דתי, המכבד את ג'יימס הקדוש ומבקש את ברכותיו. הוא מספק הזדמנות למאמינים להביע את מסירותם, להשתתף בטקסים דתיים ולהרהר בחייו ובתורתו של הקדוש. 
 
* האירוע מתקיים ב25 ביולי 
 

Festa della Madonna dell’Apparizione

היא חגיגה דתית ותרבותית משמעותית בוונציה, המוקדשת למריה הבתולה תחת הכותרת "Madonna dell'Apparizione" (גברתנו של ההתגלות). פסטיבל זה מציין אירוע מופלא ומשמש עדות לדבקות המריאנית העמוקה המאפיינת את האמונה הוונציאנית.
 
* האירוע מתקיים ב4 ביולי

 

Festa del Redentore

(חג הגואל) הוא אחד הפסטיבלים המשמעותיים והאהובים ביותר של ונציה, הנערך מדי שנה לזכר סופה של מגיפה הרסנית שפקדה את העיר במאה ה-16. פסטיבל זה משלב משמעות דתית עמוקה עם חגיגות קהילתיות תוססות, המשקפות את החוסן והכרת התודה של העם הוונציאני.
גולת הכותרת של הפסטיבל היא מופע הזיקוקים המרהיב במוצאי שבת. המופע המסנוור הזה מאיר את קו הרקיע הוונציאני ואת הלגונה, מושך קהל רב שמתאסף בסירות ולאורך קו המים כדי לצפות. הזיקוקים מסמלים חגיגה ושמחה, ומציינים את סופה של התקופה האפלה של המגפה.
 
* נחגג מדי שנה בסוף השבוע השלישי של יולי.

אירועי חודש אוגוסט

Sagra di Santo Stefano di Portosecco di Pellestrina

הוא פסטיבל מסורתי הנערך לכבודו של סטפן הקדוש (Santo Stefano) בקהילה הקטנה של Portosecco באי פלסטרינה. פסטיבל זה הוא שילוב של דבקות דתית וחגיגה תרבותית מקומית, המשקף את האופי ההדוק של קהילת הלגונה הוונציאנית הזו.
 
* מתקיים בדרך כלל בתחילת אוגוסט, אם כי התאריך המדויק יכול להשתנות מדי שנה.
 
 

Festa dell'Assunta a Torcello

הוא פסטיבל דתי ותרבותי הנערך באי טורצ'לו, אחד האיים העתיקים ביותר המיושבים ברציפות בלגונה הוונציאנית. פסטיבל זה חוגג את חג עלייתה של מרים הבתולה, הידוע גם בשם Assunta.
 
* מתקיים ב15 לאוגוסט
 

Feste dell'Assunta e di S. Rocco

חגג לכבודו של הקדוש רוך (סן רוקו), המוערך כקדוש הפטרון של קורבנות המגיפה. לפסטיבל הזה יש שורשים היסטוריים עמוקים בוונציה, המשקפים את הכרת התודה של העיר לסנט רוך על ההשתדלות שלו בתקופות מגיפה.

  • החגג נחגג בסוף אוגוסט עד תחילת ספטמבר (תאריכים מדויקים משתנים בכל שנה)

 

Mostra Internazionale d’Arte Cinematografica – La Biennale di Venezia

חג ההנחה, הוא פסטיבל דתי משמעותי בוונציה, החוגג את האמונה בהעלאת מרים הבתולה לגן עדן. יום זה הוא סעודה מרכזית בכנסייה הקתולית והוא נצפה באירועים דתיים ותרבותיים שונים ברחבי ונציה.
 
* החג נחגג בתאריך ה15 לאוגוסט 
וונציה - תמיד יפה בכל זמן

אירועי חודש ספטמבר

Festa del Peocio degli Alberoni

פסטיבל מדגיש את החשיבות של מולים במטבח המקומי. הוא מספק הזדמנות לקהילה להתכנס וליהנות ממאכלים העשויים מולים טריים שנקטפו, תוך הצגת מתכונים מסורתיים ושיטות בישול.

לב הפסטיבל הוא האוכל. דוכנים רבים מציעים מגוון רחב של מנות המבוססות על מולים, החל מתכשירים קלאסיים כמו מולים מוקפצים (impepata di cozze) ועד יצירות קולינריות חדשניות. שפים מקומיים וטבחים ביתיים כאחד מציגים את כישוריהם, מה שהופך אותו לגן עדן לחובבי פירות ים.

  • החג נערך בדרך כלל בסוף הקיץ, לעתים קרובות באוגוסט או בתחילת ספטמבר.

Regata Storica

Regata Storica הוא אחד האירועים האייקוניים ביותר של ונציה, החוגג את הקשר ההיסטורי של העיר עם הים. הרגאטה ההיסטורית הזו מתוארכת למאה ה-13 וכוללת סדרה של מירוצי סירות ותהלוכה מפוארת של סירות מעוטרות בסגנון היסטורי לאורך התעלה הגדולה.
האירוע מתחיל במצעד מים מפואר בהשתתפות חותרים מחופשים בסירות מסורתיות, המזכירות את העבר הימי של ונציה.
 אחר כך מרוצי תחרות שונים, כולל גונדוליני (גונדולות קטנות) וסירות ונציאניות מסורתיות אחרות. המירוצים נלקחים ברצינות רבה ומהווים גולת כותרת עבור המקומיים והמבקרים  צופים עומדים על התעלה הגדולה, מעודדים את החותרים ונהנים מהאווירה החגיגית. האירוע מלווה לרוב במוזיקה, דוכני אוכל ובידור אחר.
* החגג נחגג יום ראשון הראשון של ספטמבר

אירועי חודש אוקטובר

מומלץ - החוויה המיוחדת של הגונדולות בוונציה

Festa del Mosto di Sant'Erasmo

היא חגיגה שנתית הנערכת באי סנט'אראסמו, המכונה לעתים קרובות "גן הירק של ונציה". פסטיבל זה מוקדש לחגיגת ה"מוסטו", שהוא מיץ הענבים הטרי, שמתחיל את תהליך התסיסה והופך ליין. האירוע מדגיש את המורשת החקלאית העשירה של האי ואת ייצור היינות המקומיים.

האירוע מרכזי בפסטיבל טעימות של "מוסטו" ויינות מקומיים. תוכלו לטעום  סוגים שונים של מיץ ענבים טרי ויינות צעירים המיוצרים על האי.

  • החג נחגג בדרך כלל בתחילת אוקטובר, בהתאם לעונת בציר הענבים. התאריך המדויק יכול להשתנות, אבל הוא נופל בדרך כלל ביום ראשון הראשון או השני של אוקטובר.

Venicemarathon

אירוע מרתון בעל שם בינלאומי הנערך מדי שנה בוונציה. זהו אחד המרתונים הנופיים והיוקרתיים ביותר באיטליה, המושך אליו רצים מכל רחבי העולם. המרתון מציע למשתתפים הזדמנות ייחודית לרוץ במסגרות ההיסטוריות והציוריות של ונציה וסביבותיה.
האירוע המרכזי הוא מרתון 42.195 ק"מ שמתחיל מהעיירה סטרה, עוקב אחרי נהר ברנטה, ועובר דרך מסטרה וגשר החירות לפני שמגיעים לוונציה. המסלול מציע נופים עוצרי נשימה ומסלול מאתגר. בנוסף למרתון המלא, מאורגן גם מרוץ 10K, המאפשר ליותר משתתפים לחוות את האירוע.
 לקראת המרתון, הוקם כפר אקספו שבו המשתתפים יכולים לאסוף את ערכות המירוץ שלהם, והמבקרים יכולים לחקור דוכנים הכוללים בגדי ספורט, ציוד ומוצרי בריאות.
 המרתון מלווה באירועים תרבותיים וחברתיים שונים, לרבות קונצרטים, תערוכות וסיורים מודרכים בוונציה.
 לאחר המרוץ, החגיגות נמשכות עם טקסי פרסים, בידור והזדמנויות לרצים ולצופים להתערבב וליהנות מהאווירה החגיגית.
 
* מרתון ונציה מתקיים בדרך כלל ביום ראשון האחרון של אוקטובר.
 

אירועי חודש נובמבר

מצורבו

La festa di San Martino

היא חגיגה מסורתית בוונציה המוקדשת לסנט מרטין מטורס, הידוע במעשי החסד והחמלה שלו. פסטיבל זה פופולרי במיוחד בקרב ילדים וכולל שילוב של מצוות דת, מסורות תרבותיות ופעילויות חגיגיות.

אחד מרגעי השיא הוא מצעד הילדים, שבו צעירים מתחפשים לסנט מרטין ומסתובבים בשכונות ושרים שירים ושירים מסורתיים, לעתים קרובות מקבלים ממתקים או מתנות קטנות בתמורה.

 עוגיות מיוחדות בצורת סנט מרטין רכוב על סוס, מעוטרים לרוב בציפוי צבעוני וממתקים, מיוצרים ונהנים במהלך הפסטיבל. ביסקוויטים אלה הם מאפיין קולינרי ייחודי של החגיגה. ילדים מדקלמים פסוקים ושרים שירים המוקדשים לסנט מרטין, תוך שמירה על המסורת שבעל פה הקשורה לפסטיבל. בתי ספר ומשפחות עוסקים ביצירת מלאכת יד הקשורה לסנט מרטין, כגון פנסי נייר וקישוטים חתוכים. באזורים מסוימים מתקיימים מפגשים וחגים משותפים שבהם חולקים מאכלים מסורתיים, מה שמחזק את רוח הנדיבות והקהילה.

  • מומלץ לבוא לביקור בונציה עם ילדים בחג זה
  • החג מתקיים בתאריך ה11 לנובמבר

Festa della Madonna della Salute

פסטיבל זה מנציח את סיומה של מגיפה הרסנית במאה ה-17 ומאופיין במסירות דתית עמוקה והשתתפות קהילתית גדולה.

  • החג מתקיים בתאריך ה21 לנובמבר 
מצורבו

אירועי חודש דצמבר

Festa di San Nicolò a Murano

החג של ניקולאי הקדוש במוראנו הוא אירוע דתי ותרבותי משמעותי המוקדש לקדוש ניקולאי, הפטרון של יצרני הזכוכית. חגיגה זו שזורה עמוקות בזהותו של מוראנו, אי הידוע במסורת בת מאות השנים של ייצור זכוכית.
 
דנאות וסדנאות זכוכית רבות פותחות את שעריהן לקהל, ומציעות הדגמות של טכניקות זכוכית מסורתיות. הדגמות אלו מציגות את המיומנות והאומנות של יצרני הזכוכית של מוראנו ומספקות חוויה חינוכית למבקרים.
– **תערוכות וסיורים:** מאורגנות תערוכות מיוחדות המציגות יצירות אמנות זכוכית היסטוריות ועכשוויות, המדגישות את האבולוציה של ייצור הזכוכית באי. סיורים מודרכים במפעלי הזכוכית ובמוזיאונים זמינים גם הם, המציעים תובנות מעמיקות יותר על המורשת של מוראנו.
 
הפסטיבל מלווה במוזיקה, כולל יצירות ונציאניות מסורתיות וקלאסיות. להקות ומוזיקאים מקומיים מופיעים לעתים קרובות בכיכרות ציבוריות, ויוצרים אווירה.  דוכני מזון ומסעדות מקומיות מציעים מנות ונציאניות מסורתיות והתמחויות, המאפשרות למבקרים ליהנות מהתענוגות הקולינריים של האזור. גם ארוחות ומשתה משותפות הם חלק מהחגיגה, ומטפחים תחושת קהילה והנאה משותפת.
דוכני שוק המוכרים אומנות בעבודת יד, כולל תכשיטי זכוכית, קישוטים ויצירות אמנות, מוקמים בסביבת מוראנו. שווקים אלו מספקים הזדמנות למבקרים לרכוש מזכרות ייחודיות ולתמוך באומנים מקומיים.
 
* החג מתקיים בתאריך ה6 לדצמבר
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!