חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המוזיאון בארמון מוצ'ניגו – (Mocenigo Palace Museum)

המוזיאון בארמון מוצ'ניגו – (Mocenigo Palace Museum)

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

המוזיאון בארמון מוצ'ניגו – (Mocenigo Palace Museum)

המוזיאון בארמון מוצ'ניגו – (Mocenigo Palace Museum)

על המקום המופלא הזה בוודאי לא יצא לכם לשמוע – ארמון מוצ'ניגו (Palazzo Mocenigo) ממוקם בוונציה, באחד הרבעים ההיסטוריים של העיר, סנטה קרוצ'ה. הארמון הוא מבנה מרשים מהמאה ה-17 ששימש כבית למשפחת מוצ'ניגו האצילה. כיום, הארמון משמש כמוזיאון המוקדש לתולדות חיי האצולה הוונציאנית, עם דגש על אופנה, ביגוד וטקסטיל.

Powered by GetYourGuide

משפחת האצולה המפורסמת

אחת המשפחות המשפיעות ביותר בהיסטוריה של ונציה. המשפחה סיפקה חמישה דוג'ים (מנהיגים ונציאניים) במהלך המאה ה-16 והמאה ה-17, והייתה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הפוליטית והחברתית של העיר.הם היו מעורבים בפוליטיקה, מסחר ואמנות, והיו ידועים בתרומתם לתרבות ולאמנות של ונציה. חברי המשפחה נודעו בפטרונותם לאמנים, ותרמו רבות לפיתוח האמנות והאדריכלות בעיר.

ארמון מוצ'ניגו

הארמון נבנה בסגנון בארוק ונציאני טיפוסי, עם חזית מרשימה הפונה לתעלה המרכזית וחצר פנימית יפהפייה. המבנה כולל חמש קומות המוקפות במרפסות ובגנים, ובפנים הארמון חדרים מעוטרים בעושר רב, עם ציורי קיר, ריהוט מפואר ויצירות אמנות מרשימות.

במהלך השנים, הארמון היה לא רק בית מגורים מפואר אלא גם מרכז תרבותי חשוב. משפחת מוצ'ניגו אירחה באחוזתה אמנים, סופרים ומדענים, והארמון הפך למקום מפגש לחברה הגבוהה של ונציה. המוזיאון משקף את התפקיד המרכזי של הארמון בחיי החברה והתרבות של התקופה. 

 

Fun Fact

האגדה מספרת שאלונזו מוצ'ניגו, שהיה אדם אקסצנטרי ומוזר, נשאר קשור בעבותות לארמונו האהוב גם לאחר מותו בשנת 1945. מסופר כי הוא נוהג להופיע בלילות ולבקר בחדרים שבהם חי ויצר את יצירותיו. עובדים ומבקרים דיווחו מדי פעם על תופעות מוזרות כמו רשרושים לא מוסברים, דלתות שנפתחות ונסגרות מעצמן ואפילו הופעות רגעיות של דמות מסתורית.

האגדה על רוחו של אלונזו מוצ'ניגו הפכה לחלק מהפולקלור המקומי של ונציה, ומוסיפה נופך מסתורי ודרמטי לביקור בארמון. היא מזכירה את הקשר העמוק של בני משפחת מוצ'ניגו למורשת ולמבנה המרהיב שהם יצרו ושימרו לדורות הבאים.

האגדה על רוח הרפאים מושכת מבקרים רבים לארמון, בעיקר בתקופות כמו ליל כל הקדושים, כאשר המוזיאון מציע סיורים ליליים מיוחדים שמוסיפים לאווירה המסתורית. הסיורים הללו כוללים סיפורים היסטוריים ואגדות מקומיות, ויוצרים חוויה ייחודית ומרתקת למבקרים.

ליל כל הקדושים ארמון מוצ'ניגו
ליל כל הקדושים ארמון מוצ'ניגו

מוזיאון - ארמון מוצ'ניגו

Powered by GetYourGuide

בשנת 1945, אלונזו מוצ'ניגו, האחרון מבני המשפחה, החליט לתרום את הארמון לעיר ונציה בתנאי שישמש כמוזיאון. הארמון נפתח לקהל הרחב והפך למוזיאון המציג את חיי האצולה הוונציאנית דרך תערוכות של אופנה, ביגוד וטקסטיל, ריהוט ויצירות אמנות.

המוזיאון כולל תערוכות קבועות ומתחלפות המציעות הצצה לחיים הפרטיים והציבוריים של האצולה הוונציאנית, עם דגש על השימוש בביגוד ובטקסטיל כמבטא של מעמד חברתי ותרבותי.

המוזיאון מציג מגוון תערוכות הקשורות לאופנה, לבוש וטקסטיל. התערוכות כוללות תלבושות מהמאה ה-18 וה-19, שמלות מפוארות, חליפות גברים, ואביזרים כמו נעליים, כובעים ותכשיטים. המוזיאון מציג גם את הטכניקות והחומרים ששימשו ליצירת הבגדים, ומציע מבט מעמיק על התהליכים האמנותיים והמלאכתיים של התקופה.

בנוסף, המוזיאון כולל אגף מיוחד המוקדש להיסטוריה של הבושם בוונציה, המציג את תהליך ייצור הבושם ואוספים נדירים של בקבוקי בושם וכלים.

כרטיס כניסה למוזיאון

כרטיסים למוזיאון האופנה בוונציה 

המוזיאון מציג תערוכות מגוונות המוקדשות לאופנה ולחיי האצולה הוונציאניים:

  • תצוגות אופנה וטקסטיל: תלבושות מרהיבות מהמאה ה-18 ועד ה-19, כולל שמלות, חליפות, ואביזרים. התצוגות כוללות גם הסברים על החומרים והטכניקות ששימשו ליצירת הבגדים.
  • בושם: המוזיאון כולל אגף מיוחד המוקדש להיסטוריה של הבושם בוונציה, המציג את תהליך ייצור הבושם ואוספים נדירים של בקבוקי בושם וכלים.
  • ריהוט ואמנות: חדרי הארמון מרוהטים ברהיטים מקוריים ומעוטרים בציורי קיר ויצירות אמנות, הממחישים את חיי היומיום של האצולה הוונציאנית.

 

מחיר כרטיס כניסה למוזיאון הינו 11 אירו 

שעות פעילות המוזיאון הן מהשעות 10:00 – 17:00 – בימי שני ושלישי המוזיאון סגור למבקרים 

הכרטיס כולל כניסה למוזיאון – הזמן שלוקח לטייל במבנה עצמו אורך כשעה 

כתובת המוזיאון הינה San Croce 1992, 30135, Venice

Powered by GetYourGuide
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!