חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקוּלה גרנְדֶה די סן רוקו – (Scuola Grande di San Rocco)

סקוּלה גרנְדֶה די סן רוקו – (Scuola Grande di San Rocco)

וונציה - כל רחוב וסמטה מיוחדים ומייצרים קסם אישי

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

סקוּלה גרנְדֶה די סן רוקו – (Scuola Grande di San Rocco)

הסקולה גרנדה די סן רוקו

הסקולה גרנדה די סן רוקו בוונציה, אותו ניתן לתאר כגלריה שבה ההיסטוריה נפגשת עם האמנות, היא מקום שקורן בו זוהר ייחודי של תרבות רנסאנסית עשירה. בין קירותיו, מצויות יצירות של גדולי האמנים האיטלקים, ובהם טינטורטו וטיציאנו, שכל אחד מהם השאיר חותם בלתי נשכח בעולם האמנות העכשווי.

הסקולה גרנדה די סן רוקו הוקמה בשנת 1478 כאחווה דתית המוקדשת לסן רוקו, קדוש המגן על החולים ובמיוחד על נגועי מגפה. האחווה התמקדה בסיוע לחולים ובפעילויות צדקה.  הבניין המודרני של הסקולה נבנה בין השנים 1515 ל-1560, והוא נחשב לדוגמא נהדרת לארכיטקטורת הרנסנס הוונציאני. החזית והפנים עוצבו בסגנון מפואר ומורכב.

Powered by GetYourGuide

טינטורטו, שזכה להכרה עולמית בזכות יכולתו היוצאת מן הכלל לשלב תנועה ודרמה בעבודותיו, ממלא את החללים בסקולה בצבע ובחיים. יצירותיו במקום מספרות את סיפורי הקודש והחול באופן שמכביד על הצופה להישאר אדיש. אין זה מפתיע שהסקולה משמשת כנקודת מוקד למבקרים מכל רחבי העולם, שמגיעים כדי לקחת חלק בחוויה הוויזואלית והרגשית הזו.

Powered by GetYourGuide

לצידו של טינטורטו, טיציאנו, אמן אחר שתרומתו לאמנות הרנסאנס אינה ניתנת להערכה, מוצגות יצירותיו במוסדות נוספים בוונציה כמו בזיליקת סנטה מריה גלוריוזה דיי פרארי. עבודותיו מצטיינות בשימוש בצבע ובאור, תכונות שהפכו לסימן ההיכר שלו.

בנוסף לשני הגדולים הללו, בסקולה גרנדה די סן רוקו ניתן גם למצוא פאנלים מעוטרים של פרנצ'סקו, אמן שעבודותיו מעוררות השראה עד היום. יצירותיו מוסיפות לאווירה המורשתית ולעושר האמנותי של המקום.

וונציה - כל רחוב וסמטה מיוחדים ומייצרים קסם אישי
וונציה - כל רחוב וסמטה מיוחדים ומייצרים קסם אישי

מה אפשר לראות במקום ?

הסקולה גרנדה די סן רוקו אינה רק מוזיאון או גלריה; היא חלון לעבר, מעבר לאומנות המוצגת בו, המבנה עצמו, עם חזיתו המרשימה והעיצוב הפנימי המוקפד, מהווה דוגמה מובהקת לארכיטקטורת הרנסאנס האיטלקי. מדובר באתר שכל אוהב תרבות ואמנות מוצא בו עניין רב, והוא ממשיך להשפיע ולהופיע כאבן דרך בלתי נשכחת בתולדות האמנות העולמית.

  • בית הספר מציע חוויה מרהיבה באוסף הציורים המפואר של טינטורטו, אשר נמשך למעלה מעשרים שנה ביצירה. תוכלו לחוות את סיפורי הקודש דרך יצירותיו המוצגות בשלושה אולמות ראשיים
  • המבנה עצמו הוא יצירת אומנות, עם חזית מרהיבה ופנים מעוטרות המציגות עבודות שיש, גילופי עץ ותקרות מרשימות, המדגימות את עושר הרנסאנס הוונציאני.

  • לצד טינטורטו, תוכלו גם למצוא בסקולה עבודות של אמנים נוספים כמו טיציאנו ופאולו ורונזה, אשר תורמים לעושר האמנותי של המקום.

    ביקור בסקולה גרנדה די סן רוקו מעניק חוויה ייחודית של טבילה בעולם הרנסאנס העשיר, באווירה של כבוד והערצה לאמנות ולתרבות.

    כל אלו הופכים את הסקולה גרנדה די סן רוקו לאחד היעדים המובילים לאוהבי אמנות והיסטוריה, ומקום שאי אפשר לפספס בביקור בעיר המיתולוגית של ונציה.

Powered by GetYourGuide
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!