חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריית האקדמיה בוונציה – The Academic Gallery In Venice

גלריית האקדמיה בוונציה – The Academic Gallery In Venice

The Academic Gallery In Venice

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

גלריית האקדמיה בוונציה – The Academic Gallery In Venice

מתכננים ביקור בוונציה, איטליה?

ונציה, עיר הידועה בזכות התעלות המורכבות שלה, הארכיטקטורה המרשימה והתרבות העשירה בוונציה מציגה את גלריית האקדמיה אשר עומדת כמגדלור של אמנות ונציאנית, ומציגה יצירות מופת המשתרעות על פני מאות שנים של יצירתיות וחדשנות.

גלריית האקדמיה הינה יעד חובה בטיול לוונציה עבור חובבי היסטוריה ואומנות.

מדובר באחד המוזיאונים המפורסמים בעיר ובאיטליה כולה, ביתו של אוסף עצום בגודלו של אומנות ונציאנית.

Powered by GetYourGuide

המורשת ההיסטורית של הגלרייה המרהיבה בונציה

גלריית האקדמיה הוקמה בשנת 1750 על ידי הסנאט הוונציאני והיא נוסדה בתחילה כאקדמיה לחקר אמנויות יפות.

היצירות נאספו החל מהמאה ה-14 ועד המאה ה-18.

האקדמיה שוכנת בשלושה בניינים אשר היו במקור כנסייה, מנזר וסקולה. בוונציה, סקולה היה מועדון חברתי של אזרחים עשירים המוקדש לעבודות צדקה.

במהלך השנים, האקדמיה התפתחה למוזיאון בולט אשר מכיל בתוכו אוסף נרחב של ציורים, פסלים ויצירות אמנות אחרות. 

כאשר אתם מגיעים לגלרייה ונכנסים לדלת הכניסה אתם נמצאים בחלל מפואר אשר היה פעם חדר הישיבות המפואר של הסקולה. אם תביטו מבט למעלה תוכלו לראות את התקרה המוזהבת בצורה יוצאת דופן. 

הגלרייה מורכבת מ 24 חדרים אשר מסודרים בסדר כרונולוגי סביב שתי חצרות. בין קירות גלריית האקדמיה מסתתרים מעברים סודיים וגרמי מדרגות ששימשו בעבר סטודנטים ואמנים לגישה לאולפנים ולכיתות השונות. מאפיינים ארכיטקטוניים נסתרים אלה מוסיפים אלמנט של תככים לאווירה ההיסטורית של המוזיאון.

 

Powered by GetYourGuide
וונציה - חוויה שלא תשכחו
וונציה - חוויה שלא תשכחו

יצירות המופת של אמנות ונציאנית

רוב יצירות הגלריה מבוססות על עבודותיהם של הציירים המפורסמים ביותר של הרנסנס הוונציאני : ג'ובאני בליני, ג'ורג'ונה, קרפצ'יו, טיציאן, ורונזה  . הציירים של הרנסנס הוונציאני ביקשו לערבב ציורים קלאסיים עם צורות וטכניקות חדשות. הם השתמשו בצבעים זוהרים עשירים תוך התמקדות באפקטים של תאורה, קישוט ונושאים חושניים. דבר שאתם הולכים לראות הרבה מאוד בגלרייה! 

אילו יצירות תוכלו לפגוש ?

בין שלל האוצרות השוכנים בגלריית האקדמיה, ישנן כמה יצירות בולטות כדוגמאות איקוניות לאמנות הונציאנית המרהיבה שאתם פשוט לא יכולים לפספס .

אם תהיו ברי מזל תזכו להרעיף מבט ביצירה המדהימה של לאונרדו דה וינצ׳י ״האדם הוויטרובי ״ אשר מושכת אליה מבקרים רבים

״המשתה של ורונזה בבית לוי ״ הוא ציור מפורסם מאוד וכנראה הציור המרהיב ביותר באקדמיה, הנושא של ורונזה היה הסעודה האחרונה, הארוחה האחרונה בין ישו ושליחיו לפני שישוע נבגד על ידי יהודה.

יצירת "הנחת הבתולה" ציור מאת ג'ובאני בטיסטה אשר מייצגת את עלייתה של מרים הבתולה לגן עדן, מוקפת במלאכים וקדושים, ונוסיף כמובן את "מחזור אורסולה הקדוש" הקסום של קרפצ'יו, המציע למבקרים הצצה אל השטיח העשיר של החיים והתרבות הוונציאניים. 

 

למקרה שתהיתם מה עוד תוכלו לראות...

בנוסף לאוסף הציורים המרשים של הגלרייה , היא כוללת גם מגוון רחב של פסלים, רישומים ואומנויות דקורטיביות. מפסלי שיש משובחים ועד דגמים אדריכליים מורכבים, חפצים אלה מספקים תובנה נוספת לגבי המסורות האמנותיות של ונציה והשפעתה המתמשכת על התרבות האירופאית. 

 

שימור המורשת התרבותית בונציה

כשומרים על המורשת התרבותית של ונציה, גלריית האקדמיה ממלאת תפקיד חיוני בשימור וקידום המורשת האמנותית של העיר. באמצעות מאמצי שימור מתמשכים ויוזמות חינוכיות, הגלריה שואפת להבטיח שהדורות הבאים יוכלו להמשיך להעריך ולעסוק ביצירות האמנות שלא יסולא בפז.

עבור חובבי אמנות וחובבי היסטוריה כאחד, ביקור בגלריית האקדמיה הוא מסע אל לב התרבות הוונציאנית. בתוך הפאר של האולמות ההיסטוריים שלה והיופי של יצירות המופת הנצחיות שלה, המבקרים יכולים לטבול את עצמם בשטיח העשיר של האמנות הוונציאנית ולחוות את המורשת המתמשכת של העיר הכובשת הזו.



Powered by GetYourGuide

מידע שחשוב לדעת

שעות פתיחה 

יום שני: מ-8:15 עד 14:00 

כאשר מכירת הכרטיסים מסתיימת בשעה 13:00

שלישי עד ראשון: בין השעות 8:15-19:15

כאשר מכירת הכרטיסים מסתיימת בשעה 18:15

לסיכום

גלריית האקדמיה בוונציה עומדת כעדות לזוהר המתמשך של האמנות הוונציאנית. מההתחלה הצנועה שלה כאקדמיה לאמנים שואפים ועד למעמדה הנוכחי כמוזיאון בעל שם עולמי, היא ממשיכה לעורר השראה ולהקסים מבקרים מכל העולם. נוסף לתפקידה כמוזיאון, גלריית האקדמיה מעורבת באופן פעיל בתוכניות הסברה חינוכיות שמטרתן לטפח הערכה לאמנויות בקרב מבקרים בכל הגילאים. באמצעות סיורים מודרכים, סדנאות והרצאות, המוזיאון מבקש להפעיל את הציבור בדיונים משמעותיים על אמנות ותרבות ונציאנית.

עובדות מהנות אלו מציעות הצצה להיסטוריה העשירה ולמשמעות התרבותית של גלריית האקדמיה בוונציה, ומציגות את מורשתה המתמשכת כשומרת על המורשת האמנותית הוונציאנית.



Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!