חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דצמבר בוונציה – אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת | חורף בוונציה

דצמבר בוונציה – אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת | חורף בוונציה

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

דצמבר בוונציה – אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת | חורף בוונציה

דצמבר בוונציה - המלצות וטיפים לאן ללכת

ונציה בדצמבר היא חוויה קסומה וייחודית, שבה העיר מתמלאת באורות חג ואווירה קסומה. בחודש זה, העיר פחות מלאה בתיירים, מה שמאפשר לכם ליהנות מהאטרקציות והמוזיאונים בשקט וברוגע. במהלך דצמבר, תוכלו להנות ולחוות את הגשרים והכיכרות המפוארות של העיר – זהו זמן נהדר לבקר במוזיאונים כמו מוזיאון פגי גוגנהיים ובזיליקת סן מרקו, שבהם תוכלו להתפעל מהאומנות וההיסטוריה של המקום באווירה אינטימית יותר.

לאוהבי האוכל, דצמבר הוא הזמן לטעום ממאכלי החג המסורתיים של ונציה, כמו הפנטונה והפנדורו, ואף להשתתף בסדנאות בישול שבהן תלמדו להכין מנות מקומיות טיפוסיות.

אז אם אתם מחפשים חוויה רומנטית או משפחתית באווירת חג, ונציה בדצמבר מציעה את כל אלו ועוד. העיר המפוארת, עם כל קסמה והיסטוריה, מחכה לכם בזרועות פתוחות ובהילה של אורות חג.

Powered by GetYourGuide

דצמבר בוונציה - מזג אוויר

ונציה מזג אוויר

בדצמבר, ונציה נכנסת לקור החורף עם טמפרטורות שבדרך כלל נעות בין קרון לקור מתון. הטמפרטורות יכולות להגיע למינימום של כמעלה אחת צלזיוס ולמקסימום של כ-8 מעלות. החודש הזה גם מאופיין בימים גשומים וערפלים.

כריסמס בוונציה

חווית חג המולד בוונציה

וונציה בחודש דצמבר היא חוויה קסומה שמאפשרת לך לחוות את העיר באופן שונה מהתקופות המתויירות במהלך השנה. העיר מתמלאת באורות חג מרהיבים שמשתקפים במי התעלות, והאווירה נעשית קסומה ומיוחדת.

שווקי חג המולד

אחד מהמוקדים המרכזיים בחג המולד הם שווקי המולד שמציעים מגוון רחב של מוצרים מסורתיים כמו פנטונה, זכוכיות מוראנו ותחרות מבוראנו. השווקים נפרשים ברחבי העיר ומציעים גם מזונות חמים ומשקאות כמו יין חם שמחמם את הלב והגוף בימים הקרים.

כמו כן, ונציה מארחת מגוון קונצרטים חגיגיים בכנסיות ואולמות העיר שמבצעים יצירות קלאסיות ומסורתיות, תוך שהם מוסיפים לאווירה החגיגית והמיוחדת של העיר. למשפחות עם ילדים יש הזדמנות להנות ממסלולי החלקה על הקרח שמוקמים בכיכרות המרכזיות ומציעים פעילות חווייתית ומהנה לכל המשפחה. בנוסף, ניתן לצפות במופעי רחוב והופעות שמתקיימות בכל רחבי העיר. לאוהבי התרבות וההיסטוריה, חודש דצמבר הוא זמן מצוין לסיורים וביקורים באתרים ההיסטוריים של העיר, שכן הקהל התיירותי נמוך יותר והביקור יכול להיות יותר פרטי ואישי.

דצמבר בוונציה -אירועים וחגים

Festa di San Nicolò a Murano

החג של ניקולאי הקדוש במוראנו הוא אירוע דתי ותרבותי משמעותי המוקדש לקדוש ניקולאי, הפטרון של יצרני הזכוכית. חגיגה זו שזורה עמוקות בזהותו של מוראנו, אי הידוע במסורת בת מאות השנים של ייצור זכוכית.
 
דנאות וסדנאות זכוכית רבות פותחות את שעריהן לקהל, ומציעות הדגמות של טכניקות זכוכית מסורתיות. הדגמות אלו מציגות את המיומנות והאומנות של יצרני הזכוכית של מוראנו ומספקות חוויה חינוכית למבקרים.
– **תערוכות וסיורים:** מאורגנות תערוכות מיוחדות המציגות יצירות אמנות זכוכית היסטוריות ועכשוויות, המדגישות את האבולוציה של ייצור הזכוכית באי. סיורים מודרכים במפעלי הזכוכית ובמוזיאונים זמינים גם הם, המציעים תובנות מעמיקות יותר על המורשת של מוראנו.
 
הפסטיבל מלווה במוזיקה, כולל יצירות ונציאניות מסורתיות וקלאסיות. להקות ומוזיקאים מקומיים מופיעים לעתים קרובות בכיכרות ציבוריות, ויוצרים אווירה.  דוכני מזון ומסעדות מקומיות מציעים מנות ונציאניות מסורתיות והתמחויות, המאפשרות למבקרים ליהנות מהתענוגות הקולינריים של האזור. גם ארוחות ומשתה משותפות הם חלק מהחגיגה, ומטפחים תחושת קהילה והנאה משותפת.
דוכני שוק המוכרים אומנות בעבודת יד, כולל תכשיטי זכוכית, קישוטים ויצירות אמנות, מוקמים בסביבת מוראנו. שווקים אלו מספקים הזדמנות למבקרים לרכוש מזכרות ייחודיות ולתמוך באומנים מקומיים.
 
* החג מתקיים בתאריך ה6 לדצמבר

דצמבר בוונציה - טיול מאורגן בחורף האיטלקי

Powered by GetYourGuide

טיול מאורגן מוונציה - להרים הדולומיטים

הרי הדולומיטים עשויים ברובם מסלע דולומיט, שהוא סוג של אבן גיר שהתגבשה משקעים של ריאקטורים ימיים ומערבולות. הגאולוגיה הייחודית של הדולומיטים יצרה נופים של פסגות חדות ושיפועים תלולים, המשרתים כרקע נפלא לטיולים ולצילום נופים. בשנת 2009, האונסקו הכירה בדולומיטים כאתר מורשת עולמית בשל ייחודם הגאולוגי והנופי.

מידע על הטיול המודרך - ליום אחד

אתם מתחילים את יום הטיול המרהיב מפיאצלה רומא שבוונציה, נקודת המפגש שלכם. משם תצאו לנסיעה של כ-90 דקות לעבר Pieve di Cadore, עיירה היסטורית שמציעה נקודות תצפית מרהיבות לאגם Centro Cadore.

לאחר הביקור ב-Pieve di Cadore, תמשיכו ל-Auronzo, שם תעצרו לצילום בסכר האגם ותוכלו לראות לעיתים את המים זורמים דרך השערים. משם תעגנו לביקור ממושך באגם מיסורינה, הידוע כ"פנינת הדולומיטים". אתם תסבו סביב האגם, תאכלו ארוחת צהריים במסעדה מקומית ותהנו מהנופים המרהיבים.

  • סעו כ-90 דקות עד לתחנתכם הראשונה ב-Pieve di Cadore, עיירה היסטורית מקסימה עם נקודת תצפית יפה המשקיפה על האגם של Centro Cadore.
  • לאחר מכן, לכו ל-Auronzo ותיהנו מעצירת צילום בסכר האגם, שם תוכלו לפעמים לראות את המים זורמים דרך שערים. לאחר מכן, תיהנו מעצירה ארוכה באגם מיסורינה, הידוע גם בשם "פנינת הדולומיטים".
  • סעו סביב האגם המדהים ואכלו ארוחת צהריים במסעדה המגישה אוכל מקומי.
  • – שימו לב :בקיץ תוכלו לשכור סירה קטנה כדי לעקוף את האגם או לנסוע במעלית הכיסאות הפנורמית לנקודת התצפית Col de Varda (לא כלול בכרטיס).
  • לאחר מכן, לכו אל Cortina d'Ampezzo, (זהו גם הכפר שיארח את משחקי החורף האולימפיים הבאים בשנת 2026).
  • צאו לטייל ברחוב היוקרתי והידוע ביותר של הדולומיטים, אזור המדרחוב קורסו איטליה. 
  • הכרטיס כולל נהג דובר אנגלית הובלה במיניוואן ממוזג

שימו לב – לא כולל

  • מים אוכל ומשקאות
  • כרטיס לרכבת
  • השכרת סירות
  • לא מתאים ל ילדים מתחת לגיל 6 אנשים עם בעיות גב
  • משתמשים בכיסאות גלגלים

מסעדה מומלצת לארוחת צהריים ב Cortina d'Ampezzo

קורטינה ד'אמפצו מפורסמת לא רק בזכות הנופים המרהיבים שלה, אלא גם בזכות תרבות הקולינריה העשירה שלה, המשלבת השפעות איטלקיות וטירוליות מסורתיות. הנה כמה מקומות מומלצים לאכול צהריים בקורטינה ד'אמפצו:

1. ריסטורנטה טיבולי – Ristorante Tivoli 

מסעדה מדורגת מישלן , המסעדה פתוחה לארוחות ערב ומומלץ לבדוק שעות פתיחה ולהזמין מקום מראש באתר המישלן או בטלפון. – מסעדה זו זוכה לשבחים בעיקר בזכות המנות המעודנות ושימוש במרכיבים מקומיים. האווירה בה אינטימית והנוף מרהיב, מה שהופך אותה למקום מושלם לארוחת צהריים מיוחדת.

נמצאת בכתובת Località Lacedel 34, 32043 Cortina d'Ampezzo

2. אל קמינטו-El Camineto 

מסעדה פופולרית , המסעדה מציעה אוכל מסורתי מהמטבח האיטלקי והמדיטרני. כדאי לברר על שעות הפתיחה מראש מכיוון שהן עלולות להשתנות בהתאם לעונה.מסעדה זו מפורסמת באווירה הנעימה ובמנות הלדיניות המסורתיות שלה. זהו מקום מצוין לנסות מאכלים מקומיים כמו רביולי ממולאים בסלק.

ממוקמת ליד מעלית הסקי Duca d’Aosta.

כל אחת מהמסעדות הללו מציעה חוויה קולינרית ייחודית שמדגישה את הטוב ביותר שיש למטבח האיטלקי להציע, תוך שימור האווירה והקסם של נופי קורטינה ד'אמפצו. בין אם אתם מחפשים ארוחה מפוארת או סביבה חמימה ומשפחתית, בקורטינה יש אופציות שמתאימות לכל טעם.

לסיכום, וונציה בדצמבר היא תקופה מיוחדת שבה העיר מתמלאת באווירה חגיגית ומרהיבה. העיר מוארת באורות חג המולד, והתעלות והמבנים ההיסטוריים משתקפים בתאורה המיוחדת, מה שיוצר נוף קסום ורומנטי. שווקי החג מציעים מוצרים מסורתיים כמו פנטונה וקישוטים מזכוכית מוראנו, ומזמינים לטייל ביניהם ולהרגיש את החג.

בחודש זה נערכים קונצרטים חגיגיים בכנסיות ובארמונות העיר, שם ניתן להאזין למוסיקה קלאסית ונוסטלגית. פעילות נוספת היא החלקה על הקרח, שמתקיימת בכיכרות המרכזיות ומהווה חוויה כיפית לכל המשפחה.

מזג האוויר בדצמבר קר ולח, עם טמפרטורות נמוכות ולעיתים גשם או ערפל, שמוסיף לאווירה המיסטית של העיר. נדיר לראות שלג, אך ייתכן שלג קל שמיד מתמסס. יש להתלבש בהתאם ולהיות מוכנים עם ביגוד חם ומטריה.

בסך הכול, דצמבר בוונציה הוא זמן קסום שמאפשר לחוות את העיר באווירה שונה מהתקופות התיירותיות העמוסות, עם פחות תיירים ויותר זמן להתרשם מהיופי המיוחד של ונציה.

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!