חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חנוכה בוונציה -אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת ספציפית על התקופה הזו, המלצות מיוחדות ספיציפית לנושא הזה

חנוכה בוונציה -אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת ספציפית על התקופה הזו, המלצות מיוחדות ספיציפית לנושא הזה

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

חנוכה בוונציה -אירועים, מזג אוויר, דברים שחשוב לדעת ספציפית על התקופה הזו, המלצות מיוחדות ספיציפית לנושא הזה

חנוכה בוונציה - כל המידע

חנוכה בוונציה הוא חגיגה ייחודית שמשלבת את המסורת היהודית עם האווירה ההיסטורית והמדהימה של העיר הלגונית. ונציה, עם ההיסטוריה הארוכה של נוכחות יהודית, מציעה דרכים שונות לחגוג את חנוכה, מה שהופך את החג למיוחד הן לתושבים והן למבקרים יהודים.

במהלך חנוכה, הקהילה היהודית בוונציה מארגנת פעילויות שונות, כולל הדלקת נרות פומבית בחנוכייה במקומות משמעותיים כמו הגטו היהודי של ונציה. הגטו, שנוסד בשנת 1516, הוא הגטו היהודי העתיק ביותר בעולם ועד היום מהווה את מרכז החיים היהודיים בעיר. הדלקות הנרות מלוות בתפילות, שירים ולעיתים גם חגיגות קטנות עם מאכלים מסורתיים כמו סופגניות ולביבות.

הרובע היהודי ממוקם ברובע קאנארג'ו, אחד מששת הרובעים ההיסטוריים של ונציה. הוא מורכב מחמישה אזורים מחוברים זה לזה: גטו וקיו, גטו נואובו, גטו נואוביסימו, גטו טדסקו וגטו ספגנולו. הרחובות הצרים והבניינים הגבוהים מאפיינים את האזור, כמו גם בתי הכנסת הרבים שנבנו על ידי הקהילות היהודיות השונות שחיו שם.

במשך השנים, ההפרדה בגטו הייתה קפדנית מאוד. התושבים היהודים הורשו לצאת רק במהלך היום, ונאלצו לחזור לפני רדת הלילה. השערים נסגרו בלילה ונפתחו מחדש עם עלות השחר, כאשר שומרים הוצבו לפקח על התנועה. למרות ההגבלות, הקהילה היהודית בוונציה שגשגה כלכלית ותרבותית. רבים מהתושבים עבדו כסוחרים, בנקאים ורופאים, והם תרמו רבות לחיי העיר.

בשנת 1797, עם נפילת הרפובליקה של ונציה והגעתו של נפוליאון בונפרטה, ההפרדה הופסקה ושערי הגטו נהרסו. עם זאת, האזור נשאר בעיקר יהודי עד המאה ה-20. כיום, הגטו הוונציאני הוא שכונה תוססת, שבה חיים יחד תושבים יהודים ולא-יהודים.

בביקורכם ברובע היהודי בוונציה, תוכלו לחקור מגוון אתרים מרתקים. המוזיאון היהודי מציג את ההיסטוריה, התרבות והממצאים הדתיים של הקהילה היהודית הוונציאנית, כולל כלי כסף, טקסטיל וחפצים טקסיים מרהיבים. בנוסף, ישנם חמישה בתי כנסת, שכל אחד מהם מייצג קבוצה אתנית שונה בתוך הקהילה היהודית, כגון הגרמנים, האיטלקים, הספרדים, הלבנטינים והקנטונים. ניתן להצטרף לסיורים מודרכים כדי לבקר בבתי הכנסת הפתוחים לקהל הרחב.

אנדרטת השואה הממוקמת סמוך לכניסה לגטו וקיו מנציחה את יהודי ונציה שגורשו ונהרגו במהלך השואה, ומהווה תזכורת כואבת לחשיבות הזיכרון והשימור ההיסטורי. בכיכר המרכזית של הרובע, Campo del Ghetto Nuovo, תמצאו חנויות, בתי קפה ומסעדות המציעות טעמים מקומיים ומאכלים יהודיים מסורתיים.

למרות שהרובע היהודי בוונציה אינו גדול או שמור כמו חלק מהרובעים היהודיים האחרים באירופה, הוא מחזיק מקום ייחודי בהיסטוריה היהודית בתור הגטו הראשון בעולם. הרובע מציע תובנה מרתקת על חיי הקהילה היהודית ששגשגה כאן בעבר. הסיור ברובע זה מאפשר לכם להתחבר להיסטוריה הארוכה והעשירה של היהודים בוונציה, להתרשם מהתרבות והאדריכלות המקומית, ולהבין את השפעתם של האירועים ההיסטוריים על הקהילה היהודית בעיר.

ביקור ברובע היהודי בוונציה הוא חוויה מרגשת ומעשירה, המשלבת היסטוריה, תרבות ומסורת. זהו מקום שבו ההיסטוריה קמה לתחייה, והמבקרים יכולים ללמוד על חיי הקהילה היהודית לאורך הדורות ולהבין את המשמעות העמוקה של המקום הזה בתולדות העם היהודי.

מזג האוויר בחנוכה - חודשי החורף

ונציה מזג אוויר

הכיכר המפורסמת - Campo del Ghetto Nuovo

הכיכר המפורסמת ביותר ברובע היהודי (גטו) של ונציה היא Campo del Ghetto Nuovo. כיכר זו היא לב ליבו של הגטו הוונציאני ומשמשת כנקודה מרכזית בה יכולים התושבים והמבקרים להתאסף, לקנות, לסעוד ולחקור את ההיסטוריה העשירה של האזור.

קמפו דל גטו נואובו מוקף בבניינים גבוהים שהיו בעבר ביתם של האוכלוסייה היהודית בעיר. הבניינים בגטו גבוהים יותר מאלה שבחלקים אחרים של ונציה בשל השטח המצומצם הזמין, מה שהוביל לבניית מבנים גבוהים יותר כדי להכיל את האוכלוסייה הגדלה.

בכיכר תמצאו את המוזיאון היהודי (Museo Ebraico), המציע סיורים מודרכים בבתי הכנסת ומציגים את ההיסטוריה והתרבות של הקהילה היהודית הוונציאנית. באזור יש גם כמה חנויות, בתי קפה ומסעדות, שרבות מהן מגישות מאכלים יהודיים מסורתיים וכשרים.

Campo del Ghetto Nuovo הוא תזכורת נוקבת להיסטוריה של הקהילה היהודית בוונציה ותחנה חיונית למבקרים החוקרים את הרובע היהודי.

אתם יכולים להשתתף בחגיגות בבתי הכנסת ההיסטוריים שבגטו, כמו בית הכנסת הספרדי ובית הכנסת הלבנטיני, שלעיתים מארחים אירועים מיוחדים במהלך חנוכה. בתי כנסת אלה הם לא רק מקומות תפילה, אלא גם עדות להיסטוריה העשירה והתרבות של הקהילה היהודית בוונציה.

בתי הכנסת בוונציה הם חלק חשוב מההיסטוריה והתרבות של העיר, והם מסמלי את ההוכחות היהודיות לאורך הדורות. בשנת 1516, הוחלט על ידי שליטי ונציה להקים את הגטו הראשון בעולם, באי קטן שנקרא גטו נואובו (Ghetto Nuovo). הגטו היה סגור בשערים בלילה והיהודים חויבו לגור בו, אם כי הורשו לצאת ולעבוד מחוץ לגטו במשך היום.

בגטו היו חמישה בתי כנסת מרכזיים שנבנו עבור הקהילות היהודיות השונות: אשכנזים, איטלקים, ספרדים, לבנטינים וצרפתים.

בתי הכנסת שימשו כמרכזי לימוד, תפילה וקהילה, ושמרו על התרבות והמסורת היהודית בתקופות קשות. בנוסף, בתי הכנסת ממשיכים לפעול ומשמשים גם כאתרי שמספר ים את סיפור ההיסטוריה היהודית בוונציה.

העיר ונציה, למרות שלא מוארת ומעוטרת כמו בתקופת חג המולד, מציעה עדיין אווירה קסומה לחגוג בה את חנוכה. הרחובות הצרים, התעלות והגשרים, יחד עם הקור החורפי, יוצרים חוויה ייחודית ומיוחדת לחנוכה בוונציה.

למי שמעוניין לשמור על תזונה כשרה במהלך חנוכה, ישנם מסעדות וחנויות כשרות בגטו היהודי ובסביבתו שמציעים מאכלים מסורתיים. זה מאפשר לחגוג את החג במלואו תוך שמירה על המסורת הקולינרית היהודית.

 

מידע רלוונטי על בית חב״ד של ונציה - Chabad of Venice

בית חב״ד ונציה הוקם לפני 28 שנים , ומנוהל על ידי הרב רמי בנין ורעייתו שחר . לכל אדם יהודי ישנה אפשרות לבקר בבית החב״ד ולמצוא שם את הקהילה היהודית בכל העולם כולו – וגם בונציה ישנה אפשרות . 

בית החב״ד בונציה מקדם את התרבות היהודית ומרכז את היהודים בכל רחבי ונציה לבוא ולקחת חלק באורח חיים יהודי , ארוחות כשרות וחמות ומתן עזרה לכל יהודי אשר מגיע לביקור בעיר . בנוסף אפשר למצוא בבית חב״ד של ונציה ישיבה רבנית בבית הכנסת , אירוח בשבתות וחגים ומתן מענה לכל מי שצריך . 

מסעדות כשרות שאפשר לאכול בהן בחנוכה

מסעדת גם גם הכשרה מייצגת את הקהילה היהודית בוונציה ומציעה לכם אוכל כשר – כולל תפריט בשרי ותפריט חלבי בשפה העברית . בנוסף לכך למסעדה ישנו גם שירות take away 

בימי שישי ושבת ישנה אפשרות לסגור שולחן במסעדה – סעודת שבת 

עבור Take Away:
ניתן לבצע את ההזמנות בWhatsApp

מספר טלפון לביצוע הזמנה :

+393662504505 – שלחו את שמכם, ההזמנה שלכם, מועד איסוף האוכל

(החל מ-12:30 עד 1.5 שעות לפני כניסת השבת).

״גםגם גודיס״ - Gam Gam Goodies

המאפייה החלבית של מסעדת Gam Gam הינה מאפייה קטנה אשר מלאה במאפים טובים אשר תוכלו למצוא במקום . ישנו שירות של מגשי פיצה אשר תוכלו ליצור קשר עם המקום ולקבל מגש טעים וכשר . אפשר למצוא בגםגם גודיס גם מאפים כגון עוגות עוגיות מאכלים לחגים וגם מכולת אשר תוכלו לרכוש בה מצרכים כשרים וטעימים ולהנות מאורח חיים כשר גם כאשר אתם בחו״ל. 

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!