חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Fondazione Giorgio Cini – הקרן ג'ורג'ו צ'יני המיוחדת של וונציה

Fondazione Giorgio Cini – הקרן ג'ורג'ו צ'יני המיוחדת של וונציה

ונציה: חוויה איטלקית

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

Fondazione Giorgio Cini – הקרן ג'ורג'ו צ'יני המיוחדת של וונציה

קרן ג'ורג'ו צ'יני - אירועים ויוזמות תרבותיות בוונציה

הקרן ג'ורג'ו צ'יני היא אחת המוסדות התרבותיים החשובים והיוקרתיים ביותר באיטליה, הממוקמת באי סן ג'ורג'ו מג'ורה בוונציה. הקרן נוסדה בשנת 1951 על ידי ויטוריו צ'יני לזכר בנו ג'ורג'ו, במטרה לשקם ולשמר את מנזר סן ג'ורג'ו מג'ורה ולקדם יוזמות תרבותיות, אמנותיות ואקדמיות.

היסטוריה ומטרות הקרן

ויטוריו צ'יני, יזם ופטרון אמנות, החליט להקים את קרן ג'ורג'ו צ'יני בעקבות מותו הטראגי של בנו ג'ורג'ו בתאונת מטוס בשנת 1949. המטרה הראשונית של הקרן הייתה לשקם את המנזר הבנדיקטיני העתיק של סן ג'ורג'ו מג'ורה, שניזוק קשות במהלך מלחמת העולם השנייה. עם זאת, המשימה של הקרן התרחבה במהירות וכללה גם קידום התרבות והאמנויות, עם דגש מיוחד על מדעי הרוח והחברה.

מה תראו בסיור?

בקרו בקרן ג'ורג'ו צ'יני וחוו את האמנות והאדריכלות המדהימה של המבנה עם מדריך קולי ומדריך חי. במהלך הביקור תוכלו להתרשם מעבודות האמנות המוצגות במקום, כמו גם מהעיצוב האדריכלי המרשים של המבנה, אשר שוחזר ושומר בקפידה רבה.

לאחר מכן, תוכלו לטייל במסלול הקילומטרי של מבוך בורחס, מבוך יפיפה שהוקם בהשראת יצירותיו של חורחה לואיס בורחס. זהו מבוך מתוחכם ומלא השראה, שמזמין אתכם לחשוב על נושאים של זמן, זיכרון ומרחב, כפי שבורחס עצמו חקר ביצירותיו.

כמו כן, תוכלו ליהנות מהליכה שלווה ביער של האי ולהקשיב למוזיקה מקורית של המלחין הנודע אנטוניו פרזה באמצעות מדריך השמע שלכם. ההליכה ביער מלווה במוזיקה אווירתית שתשדרג את החוויה ותאפשר לכם להתחבר לאווירה המיוחדת של המקום.

הסיור באי סן ג'ורג'ו מג'ורה נמשך כ-2.5 שעות וכולל את שלושת האטרקציות המרכזיות: קרן ג'ורג'ו צ'יני, מבוך בורחס והקפלות הווטיקניות. במהלך הסיור תלמדו על הפקסימיליה המפורסמת של "סעודת החתונה בקנה" ותראו את חדר הצילום, גרם המדרגות של לונגנה ושני המנזרים הפנימיים של המתחם.

באמצעות המדריך הקולי תוכלו לטייל בין העצים וליהנות מהצלילים המקוריים של המוזיקה של אנטוניו פרזה, תוך כדי ביקור בקפלות הווטיקניות שהוצגו לציבור לראשונה במהדורה ה-16 של הביאנלה של ונציה. בנוסף, תראו את הגנים והחצרות שתוכננו על ידי האדריכלים המפורסמים פלדיו ובורה, שהפכו את המקום לאחד המקומות המיוחדים בוונציה.

חוויה זו משלבת טבע, אמנות ואדריכלות באחד המקומות ההיסטוריים ביותר בוונציה, ומאפשרת לכם להתרשם מהיופי והעומק של המקום מכל זווית אפשרית.

מבנה ואוספים

קרן ג'ורג'ו צ'יני ממוקמת במתחם אדריכלי יוצא דופן הכולל, בנוסף למנזר סן ג'ורג'ו מג'ורה, פארק רחב, ספריות, ארכיונים וחללי תצוגה. בין האוצרות של הקרן נמצאים אוספי ספרים עתיקים, כתבי יד נדירים ויצירות אמנות, הנגישים לחוקרים מכל רחבי העולם. הספרייה של הקרן ידועה במיוחד בזכות האוסף הרחב שלה של טקסטים בנושאי מוזיקה, אמנות, היסטוריה וספרות איטלקית.

אירועים ויוזמות תרבותיות

הקרן מארגנת מגוון רחב של אירועים תרבותיים ואקדמיים, כולל כנסים, תערוכות, קונצרטים וסמינרים. אירועים אלו מושכים חוקרים, אמנים וחובבי תרבות מכל רחבי העולם, מה שהופך את האי סן ג'ורג'ו מג'ורה למרכז תוסס של פעילות אינטלקטואלית ואמנותית. מדי שנה, הקרן מארחת גם רזידנסיות לאמנים ולחוקרים, ומספקת להם סביבה מעוררת השראה לעבודה יצירתית ואקדמית.

אחד ההיבטים המרכזיים בעבודת הקרן הוא שימור ושחזור המורשת האמנותית והאדריכלית של ונציה. הקרן תמכה במספר פרויקטים לשחזור, לא רק בתוך מתחם סן ג'ורג'ו מג'ורה, אלא גם באתרים היסטוריים אחרים בוונציה ובאזור ונטו. מאמצים אלו הם קריטיים לשימור המורשת התרבותית של העיר לדורות הבאים.

מידע על הסיור

מה כלול:

  • כרטיס כניסה לביקור של 45/60 דקות בקרן ג'ורג'ו צ'יני, במבוך בורחס, בקפלות הווטיקניות, כולל מדריך שמע
  • כניסה לתיאטרון ורדה עם מדריך שמע וליווי של מפעיל סיור
  • עלויות הזמנה הן כ-4.5 אירו לאדם

האי סאן ג׳ורג׳יו

אי סן ג'ורג'ו מג'ורה הוא אי קטן ומרשים הממוקם בלגונה הוונציאנית, מול פיאצה סן מרקו המפורסמת בוונציה. האי נודע בעיקר בזכות המנזר והמנזר של סן ג'ורג'ו מג'ורה, שתוכנן על ידי האדריכל הנודע אנדראה פלדיו במאה ה-16. המבנים על האי מייצגים את פסגת הארכיטקטורה הרנסאנסית, והבזיליקה של סן ג'ורג'ו מג'ורה עם מגדל הפעמון שלה מספקים נוף פנורמי עוצר נשימה על ונציה והלגונה.

האי היה מאוכלס לראשונה על ידי נזירים בנדיקטינים במאה ה-8, והפך במהרה למרכז דתי ותרבותי חשוב. במאה ה-16, המנזר והבזיליקה נבנו מחדש בעיצובו של פלדיו, מה שהפך את האי לאחד מהאתרים האדריכליים החשובים בוונציה. המבנים כוללים את הבזיליקה של סן ג'ורג'ו מג'ורה, המנזר הגדול עם שתי חצרות פנימיות מרשימות, והמגדל הפעמון שממנו ניתן לצפות בנופים מרהיבים על העיר.

מאז 1951, האי הוא גם ביתה של קרן ג'ורג'ו צ'יני, אשר הוקמה על ידי ויטוריו צ'יני לזכר בנו. הקרן עוסקת בשימור ושיקום המבנים ההיסטוריים על האי, ומקדמת יוזמות תרבותיות, אמנותיות ואקדמיות. המקום מושך אליו חוקרים, אמנים ותיירים מכל העולם.

כדי להגיע לאי סן ג'ורג'ו מג'ורה, ניתן לקחת ואפורטו (מעבורת מים) מקו 2 מתחנת סן זקאריה (San Zaccaria) ליד פיאצה סן מרקו. הנסיעה נמשכת כמה דקות בלבד, והתחנה היא ממש מול הבזיליקה של סן ג'ורג'ו מג'ורה. הוואפורטו פועל בתדירות גבוהה, כך שההגעה לאי היא נוחה ומהירה.

ביקור באי סן ג'ורג'ו מג'ורה מספק הזדמנות ייחודית לחוות צד שקט יותר של ונציה, עם היסטוריה מרתקת ונופים פנורמיים שלא כדאי לפספס.

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!