חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ונציה עם ילדים – טיפים והמלצות למשפחות בוונציה

ונציה עם ילדים – טיפים והמלצות למשפחות בוונציה

וונציה - חוויה שלא תשכחו

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

ונציה עם ילדים – טיפים והמלצות למשפחות בוונציה

טיול עם כל המשפחה בוונציה

ונציה, אחת הערים הייחודיות והקסומות בעולם, מושכת תיירים מכל רחבי הגלובוס בזכות תעלותיה הציוריות, גשריה העתיקים וארכיטקטורתה המרהיבה. עבור משפחות המבקרות בעיר עם ילדים, ונציה מציעה לא רק נופים מרהיבים אלא גם מגוון רחב של פעילויות המתאימות לכל הגילאים, מה שהופך אותה ליעד מושלם לטיול משפחתי.הקסם של ונציה עבור משפחות מתחיל בתחושה הקסומה של העיר, שבה רחובות צרים ותעלות מימיות מחליפים את הכבישים והמכוניות. זהו מקום בו ניתן לחוות את ההרפתקה שבגילוי עיר בדרך שונה לגמרי, דרך נסיעות בגונדולות תוך כדי שמירה על קסם אירופאי עתיק. כל זאת יוצר חוויה בלתי נשכחת לילדים, שעבורם כל פינה ופינה בעיר יכולה להפוך לסיפור מעורר השראה.

ביקור בוונציה עם ילדים יכול להיות חוויה קסומה ומרתקת, ויש לכך מספר סיבות:

  1. עיר ייחודית וקסומה: ונציה, עם רחובותיה המימיים ובתיה הבוקעים ישירות מהתעלות, נתפסת כעיר מהאגדות בעיני ילדים. הנסיעה בגונדולות דרך התעלות היא כמו קפיצה לעולם אחר, שונה לחלוטין מכל מה שהם מכירים מערים אחרות.

  2. פעילויות ידידותיות לילדים: ונציה מציעה מגוון רחב של פעילויות שמותאמות לילדים. למשל, באי מוראנו ילדים יכולים לצפות באמני זכוכית מנפחים זכוכית בטכניקות מרהיבות ואפילו לנסות זאת בעצמם בסדנאות מיוחדות. טיול בגונדולה אמיתית גם הוא חוויה שלא נשכחת, והיא מאפשרת להרגיש את הקסם האותנטי של העיר.

  3. מסורת הקרנבל והמסכות: ונציה ידועה בקרנבל המפואר שלה, שבו מסכות מפוארות ובגדים מסורתיים מהווים חלק חשוב מהחגיגות. לילדים יש הזדמנות ללבוש מסכות, לצפות במצעדים ולהשתתף באירוע המופלא הזה.

  4. עיר ללא מכוניות: אחת היתרונות הגדולים של ונציה היא שהיא עיר ללא מכוניות. זהו יתרון בטיחותי משמעותי וגם מאפשר לילדים לשוטט בחופשיות ובבטחה ברחבי העיר, לרוץ ולשחק בלי לדאוג לתנועה.

בסך הכל, ונציה היא לא רק עיר רומנטית לזוגות או יעד לאוהבי אמנות והיסטוריה, אלא גם מקום מושלם לחוויות משפחתיות שמשלבות תרבות, הנאה ולמידה עבור הדור הצעיר.

רשימת מקומות מומלצים עם ילדים

האי מוראנו (Murano) – מוזיאון הזכוכית

עם ההיסטוריה המפורסמת של האי מוראנו זה מתבקש , מוזיאון הזכוכיות הגדול בעולם . המוזיאון אשר נמצא ממש במרכזו של האי מאפשר לכם המטיילים הישראלים לבדוק בעיניכם את אופן ייצור הזכוכית באי ממש מתחילת התהליך ועד לסופו , להבין איך מייצרים את הזכוכית הנהדרת ולצפות בנפחים בעת פעולתם .
המוזיאון מורכב משתי קומות ומוצגות בו יצירות אומנות העשויות זכוכית ופריטים היסטוריים מיוחדים מהתקופות הרחוקות מהעידן שאנחנו חיים בו היום . במויזאון אפשר למצוא חצר גדולה המציגה אוסף של מיניאטורות מזכוכית . זהו אחד ממוזיאוני הזכוכית המפורסמים בעולם ואם הגעתם לאי ואתם עם ילדים אל תוותרו על ביקור במקום.

המוזיאון לטבע והיסטוריה המופלא -Natural History Museum 

אוסף המוזיאון משתרע על פני מספר תחומים של תולדות הטבע, כולל פליאונטולוגיה, זואולוגיה, בוטניקה ואתנוגרפיה.
הוא משרת הן למטרות חינוכיות והן למטרות מחקריות, ומספק מבט מקיף על עולם הטבע באמצעות תערוכות ותצוגות שונות. המוזיאון מציג תערוכות על תולדות הטבע, כולל תצוגות על התפתחות החיים, חיות בר ונציאניות מקומיות, ואוסף משמעותי של מאובנים ומינרלים.

ישנו אוסף מרשים של מאובני דינוזאורים, כולל שלד שמור היטב של אורנוזאורוס. יש גם תצוגות של יצורים פרהיסטוריים אחרים והסברים מפורטים על תהליך ההתאבנות.

ישנן תערוכות אשר עוקבות אחר התפתחות החיים על פני כדור הארץ מההתחלה המוקדמת ביותר ועד ימינו, ומציגות מאובנים מתקופות גיאולוגיות שונות. בנוסף, המוזיאון מכיל אוסף עצום של דגימות של בעלי חיים מרחבי העולם, כולל יונקים, ציפורים, זוחלים, דו-חיים וחרקים. החלק המעניין במוזיאון הוא קומה שלמה המציגה אורגניזמים ימיים ומינים שונים של דגים, רכיכות ויצורים ימיים אחרים, המשקפים את הקשר של ונציה לים.

הכרטיס למוזיאון כולל כניסה למוזיאון וסיור בו – תוכלו לראות את כל הדינוזאורים והמאובנים שנמצאו על ידי ארכיאולוגים ונציאנים – בואו להתרשם!

מחיר הכרטיס למוזיאון הוא

€11.00 לאדם 
 
שעות פתיחת המוזיאון הן 
בימי ראשון עד שבת מהשעות 10:00–18:00
בימי שני המקום סגור 
 
כתובת המוזיאון הינה 
Salizada del Fontego dei Turchi, 1730, 30135 Venezia VE

קרנבל המסכות של וונציה – יצירת מסכות

הקרנבל של ונציה, המכונה גם "לה סרניסימה", הוא ללא ספק אחד האירועים המפוארים והקסומים ביותר שמתרחשים בעיר השקטה על המים. מדובר בחגיגה שמושרשת עמוק בהיסטוריה של ונציה, והיא מתקיימת מאז המאה ה-11. משך הפסטיבל הוא כעשרה ימים של תהלוכות, טקסים ומסיבות תחפושות שהופכים את העיר למוקד של תרבות, היסטוריה ואמנות.

  • בכל שנה כל קרנבל מתמקד בנושא אחר, למשל באמנות ובמסורת, וכיכר סן מרקו מועשרת בדוכנים של אומנים מסורתיים ונציאנים המציגים לציבור את הטכניקות העתיקות שלהם בייצור שרוכים, זכוכית, גונדולות, וכמובן, מסכות.

"גני הביאנלה בוונציה״ – (Giardini della Biennale)

אם אתם בוונציה לביקור, אל תחמיצו את ההזדמנות לשוטט בין המוזיאונים והגלריות השונות של הביאנלה. ביקור באירוע יאפשר לכם להתמזג בזרם האמנותי ולהפגש עם חדשנות של ממש, המתוך תפיסה של אמנות ככלי להבנה וביקורת על העולם המודרני.

גני הביאנלה כאן תמצאו את הביתן המרכזי עם תערוכות שאצר המנהל האמנותי של הביאנלה וביתנים לאומיים רבים המנוהלים באופן עצמאי על ידי מדינות שונות. 

ארסנל מתחם היסטורי בו ממוקמים מתקנים אמנותיים ואדריכליים בינלאומיים אחרים, לרוב בעלי גודל גדול והשפעה חזותית.

אירועי עזר תערוכות ואירועים הקשורים לביאנלה מתקיימים ברחבי העיר ונציה, לרוב במבנים היסטוריים או בחללי תצוגה ארעיים.

התערוכה מתקיימת בשני מקומות שונים (מרחק 10 דקות הליכה אחד מהשני):

כתובת גני הביאנלה : Viale Trento 1260 ו-Sant'Elena (Viale IV Novembre)
כתובת הארסנל: Campo della Tana 2169/F ו-Ponte dei Pensieri (Salisada Streta)

Villa Pisani – וילה פיזאני

ווילה פיזאני, שממוקמת ליד ונציה, היא אחת הווילות הפופולריות והמרשימות באיטליה ומציעה מגוון רחב של פעילויות שמתאימות לכל המשפחה, ובמיוחד לילדים. הווילה מפורסמת ביופייה הארכיטקטוני ובגנים המטופחים שמסביב לה, ובמיוחד במבוך השיחים ההיסטורי שהוא אטרקציה מרכזית למבקרים.

  • המבוך: המבוך בווילה פיזאני הוא אחד האלמנטים המושכים ביותר עבור ילדים. הוא מורכב מטבעות מרכזיות ומסלולים מפותלים שמובילים למרכז בו נמצא מבנה קטן עם מדרגות. ילדים ומבוגרים יכולים לעלות על המדרגות ולצפות מלמעלה על הדרך הנכונה ליציאה, מה שמוסיף תחושת הרפתקנות וכיף לחוויה.

  • סיורים מודרכים: הווילה מציעה סיורים מודרכים שמתאימים למשפחות עם ילדים, כאשר המדריכים מספרים על ההיסטוריה של המקום והדמויות השונות שחיו בו.

  • פעילויות חינוכיות ויצירתיות: לעיתים קרובות מתקיימות בווילה פעילויות חינוכיות, סדנאות יצירה והפעלות לילדים, שבהן הם לומדים על אמנות, טבע והיסטוריה בדרכים מעשיות ומהנות.

כתובת: Via Doge Pisani, 7, 30039 Stra VE, איטליה

Powered by GetYourGuide

חופי ים לטיולים בקיץ עם ילדים בוונציה

אלברוני ביץ – Spiaggia di Alberoni

מאופיין בסביבה טבעית לא מזוהמת ובשקט שהופכת אותו לאידיאלי עבור אלה שרוצים לברוח מההמונים וליהנות מיום רגוע על חוף הים.

חוף אלברוני ממוקם בקצה הדרומי של הלידו של ונציה, ונגיש בקלות מהעיר ונציה באמצעות שירות הוואפורטו ACTV. מתחנת הוואפורטו אלברוני תוכלו להגיע לחוף ברגל תוך דקות ספורות, בעקבות שביל קצר ביער האורנים.

אחד המאפיינים הייחודיים של חוף אלברוני הוא הסביבה הטבעית השלמה שלו. החוף מוקף בשטח גדול של דיונות חול ויער אורנים שופע, המשרה אווירה של שלווה ושלווה. דיונות החול מהוות בית גידול רב ערך למספר מינים של צמחים ובעלי חיים, מה שהופך את החוף למקום אידיאלי עבור חובבי טבע ואלה המעוניינים לטייל ארוכות לאורך החוף.

חוף אלברוני ממוקם בתוך הפארק האזורי חוף לידו די ונציה, אזור מוגן המשתרע לאורך חוף לידו ושמטרתו לשמר את המערכת האקולוגית השברירית של הלגונה הוונציאנית. לכן, חשוב לכבד את חוקי הפארק ולעזור לשמור על חוף נקי ולא מזוהם.

  • רצוי להביא עמכם אוכל ושתייה, במיוחד אם אתם מתכננים לבלות את כל היום על החוף.
  • המים הרדודים והרגועים הופכים אותו למושלם לשחייה ולרחצה, במיוחד למשפחות עם ילדים

חוף סן ניקולו – Spiaggia di San Nicolò

חוף סן ניקולו ממוקם בצד הצפון-מערבי של האי לידו של ונציה, ליד המגדלור של סן ניקולו. הוא נגיש בקלות באמצעות שירות אוטובוס המים ACTV, עם הליכה קצרה לאורך חוף הים כדי להגיע לחוף.

המים הרדודים והרגועים הופכים אותו למושלם לשחייה ולרחצה, במיוחד למשפחות עם ילדים. החוף מוקף גם בצמחייה ים תיכונית עבותה, המציעה מחסה וקרירות בשעות החמות ביותר של היום.

בנוסף לחווית החוף , ישנה גם אפשרות לחקור כמה אטרקציות היסטוריות ותרבותיות באזור, כגון מגדלור סן ניקולו הממוקם על גבעה ליד החוף, המגדלור מציע נוף פנורמי עוצר נשימה של הלגונה והים האדריאטי, מה שהופך את החוף הזה למרתק ומעורר עוד יותר.

פארקים ציבוריים - למשחקים עם ילדים

בונציה, עם כל היופי וההיסטוריה שלה, יכולה להיות מעט מעייפת לילדים בשל ההמונים והשטחים הצפופים. כדי להבטיח שגם הקטנים ייהנו מהביקור, חשוב לתכנן הפסקות בפארקים או במגרשי משחקים שמאפשרים להם לשחרר אנרגיה ולהנות מקצת מרחב. הנה מספר אפשרויות של פארקים ומגרשי משחקים בוונציה שמתאימים למשפחות עם ילדים:

1. Parco Savorgnan – Cannaregio

כתובת: Fondamenta di Cannaregio, Venezia, VE, Italy Parco Savorgnan

ממוקם בשכונת קאנארגיו והוא אחד הפארקים הידידותיים למשפחות בוונציה. הפארק מציע מגרשי משחק, שטחי דשא וצל, והוא מקום מושלם להפסקה רגועה מההמולה.

2. Giardino Papadopoli – Santa Croce

כתובת: Sestiere Santa Croce, 30135 Venezia VE, Italy

גן פאפדופולי ממוקם ליד תחנת רכבת ונציה סנטה לוצ'יה ומציע גישה נוחה למי שמגיע או עוזב את העיר. זהו מקום יפהפה עם מגרשי משחקים לילדים ומרחבים ירוקים למנוחה.

3. Giardini Napoleonici – Castello

כתובת: Riva dei Sette Martiri, 30122 Venezia VE, Italy

גני נפוליאון בשכונת קסטלו מציעים מרחבים גדולים וירוקים עם מגרשי משחקים, אידאליים לילדים. הפארק נמצא במרחק הליכה ממקומות תיירותיים רבים ומציע נופים יפים של הלגונה.

4. Pineta di Sant'Elena – Castello

כתובת: Viale IV Novembre, 30122 Venezia VE, Italy

פינטה די סנט'אלנה הוא פארק גדול וירוק הממוקם בקצה חצי האי סנט'אלנה. הפארק מאוד שקט ונפרד מההמולה המרכזית, מה שהופך אותו למקום מושלם להפסקה רגועה עם הילדים, עם מגרשי משחקים ושטחים פתוחים לפעילות גופנית.

ביקור בוונציה עם ילדים יכול להפוך לחוויה מרתקת ומהנה עבור כל המשפחה. העיר מציעה מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות שיכולות להתאים לצרכים של ילדים בכל גיל, מטיולים בגונדולה דרך תעלותיה הקסומות ועד לביקורים בגנים ומגרשי משחק שמאפשרים להם לשחרר אנרגיה ולהנות מזמן איכות בחיק הטבע. השילוב של היסטוריה עשירה, אמנות מרהיבה והזדמנויות לחוויות ייחודיות כמו נפיחת זכוכית במורנו או חגיגת הקרנבל המפוארת, מעניק לילדים ולהורים כאחד את ההזדמנות ללמוד ולחוות משהו חדש יחד.

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!