חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ונציה לדולומיטים – טיפים והמלצות איך מגיעים ומה עושים בדרך

ונציה לדולומיטים – טיפים והמלצות איך מגיעים ומה עושים בדרך

וונציה - תמיד יפה בכל זמן

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

ונציה לדולומיטים – טיפים והמלצות איך מגיעים ומה עושים בדרך

הנסיעה מוונציה לדולומיטים

ונציה, גם המכונה "העיר על המים", מספקת נקודת פתיחה קסומה לכל מסע. העיר, שמתהדרת בנופים מרהיבים ומבנים היסטוריים נושאי תרבות, מזמינה אותכם לצלול אל תוך תרבות איטלקית מפוארת ועשירה היסטוריה. בעקבות הנסיעה מוונציה אל הדולומיטים, הנוף מתחלף מעיר המים האגדית לפסגות חדות ועיירות ציוריות טבועות בשלגים או צבועות בירוק. הדולומיטים, המוכרים ביופיים האלפיני ומוגדרים כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, מציעים מגוון רחב של פעילויות בטבע, מטיולים רגליים במסלולים מתפתלים ועד סקי במורדות מושלגים. השילוב בין עושר היסטורי ותרבותי בוונציה לבין האקשן והאדרנלין של ההרים מאפשר לכולכם למצוא את ההרפתקה האישית שלכם במסע מעבר למים אל הרי האבן.

ברכב

השכרת רכב מספקת היבט נסיעה אחר ממה שאתם מכירים. הנסיעה מוונציה לדולומיטים,אורכת כשעתיים דרך הכבישים A27 ו-SS51, המשתרעת על פני דרך ארוכה ויפה שאורכת כ-160 קילומטרים.

מה רואים ברכב בדרך לדולומיטים?

טרוויזו – Treviso

רק 40 דקות מוונציה, טרוויזו מציעה תחנה מקסימה עם רחובות מימי הביניים, כנסיות ואווירה  פחות עירונית ומתוירת. זאת הזדמנות טובה לתת היבט לתוך תרבות איטלקית שלא מלאה בתיירות ובהיבט שונה של איטליה. חקרו את השוק המקומי ותיהנו מהמטבח הצפון איטלקי הכי אותנטי שתפגשו.

בלונו – Belluno
בהמשך המסלול, בלונו משמש כשער להרי הדולומיטים מהצד המזרחי שלהם. המקום הזה מקבל את התפאורה הציורית שלו כאשר התמונה שתראו בעיניים שלכם היא המשקיפה על עמק נהר פיאבה. 

לונגארונה – Longarone
 בשנת 1963, המקום המדהים הזה נבנה מחדש מאז ומספק פרספקטיבה היסטורית של קהילות איטלקיות שנמצאות בסביבות ההרים. העיירה היא תזכורת נוקבת לעוצמת הטבע ולסיבולת האנושית.

נסיעה מוונציה לדולומיטים ברכבת 

מכיוון שאין קו ישיר שמגיע מוונציה ישירות אל לב הדולומיטים. כאן תמצא את השלבים העיקריים והתחנות החשובות בדרך:

ונציה לבלונו

התחנה הראשונה מוציאה אותך מונציה.

  • יש לעלות על רכבת בתחנת ונציה סנטה לוציה (Venezia Santa Lucia).
  • היעד הוא תחנת בלונו (Belluno), עיר שנמצאת בפתחם של הדולומיטים. הנסיעה עשויה לקחת כשעתיים וחצי ולרוב כוללת החלפת רכבת בקונליאנו (Conegliano).
 מבלונו אל הדולומיטים

לאחר הגעה לבלונו במידה ויש לכם יעד הספציפי בדולומיטים, צריך לדעת כי הרכבת לא ממשיכה ישירות אל ההרים. בלונו פועלת כשער לאזורים הגבוהים יותר של הדולומיטים ומשם ניתן להגיע לעיירות כמו קורטינה ד'אמפצו (Cortina d’Ampezzo) באמצעות אוטובוס או שירותי הסעה פרטיים.

משך הנסיעה
הנסיעה בין ונציה לקורטינה ד'אמפצו אורכת בין שעתיים לשעתיים וחצי, בהתאם לתנאי התנועה.

תחנות היציאה
תחנת ההסעה בוונציה ממוקמת בנמל התעופה מרקו פולו (Aeroporto di Venezia Marco Polo), בחניון האוטובוסים (P BUS) שנמצא 150 מטר בלבד מאולם הנחיתות. מקורטינה, ההסעות יוצאות ממסוף האוטובוסים הראשי של העיר.

תנאי השימוש בכרטיס:
השובר שנרכש תקף רק לתאריך שהוזמן. השירות מחייב הזמנת מקום אישי, ולכן הכרטיס תקף רק לתאריך ולשעה שהוזמנו מראש.

שעות וימי פעילות:
ההסעות פועלות 5 ימים בשבוע, עם מספר יציאות ביום. שעות וימי הפעילות משתנים בהתאם לעונה ולחודשי השנה.

מחיר הנסיעה הוא 20 אירו לכיוון לאדם. ילדים מתחת לגיל 4 נוסעים בחינם ואינם נדרשים בכרטיס. כרטיס ההסעה כולל מקום ישיבה אישי שמור. חשוב להזמין את הכרטיס מראש כדי להבטיח את מקומכם.

הגעה עם אוטובוס

להגיע מוונציה לדולומיטים באוטובוס היא אופציה נוחה וידידותית לסביבה, אך דורשת קצת תכנון מראש בשל התדירות והזמנים של הקווים. כאן תמצא מידע על כיצד לתכנן את הנסיעה:

קווים וחברות אוטובוס
  1. Cortina Express: אחת מהאופציות הפופולריות ביותר לנסיעה מוונציה לדולומיטים היא עם חברת Cortina Express, המציעה שירותים ישירים לקורטינה ד'אמפצו, אחת העיירות המרכזיות והפופולריות בדולומיטים. הנסיעה מוונציה לקורטינה נמשכת כ-3 שעות.

  2. ATVO: חברה זו מציעה שירותי אוטובוס מוונציה למספר יעדים באזור הדולומיטים. חשוב לבדוק את הלוחות זמנים והמסלולים המדויקים באתר החברה.

תחנות יציאה והגעה
  • תחנת היציאה בוונציה: האוטובוסים לדולומיטים יוצאים בדרך כלל מתחנת ונציה מסטרה או מתחנת טרונקטו. שתי התחנות נגישות בקלות עם תחבורה ציבורית ממרכז ונציה.

  • תחנת ההגעה: בהתאם ליעד שלכם בדולומיטים, האוטובוס יכול להגיע  – לקורטינה ד'אמפצו, דוביאקו, או עיירות אחרות באזור. חשוב לברר מראש את היעד הספציפי ולהתאים את הנסיעה למסלול שלכם.

איזורים בדולומיטים - הכרת הסביבה

ונציה, עם התעלות המרהיבות, הארכיטקטורה ההיסטורית והאווירה הקסומה שלה, היא ללא ספק אחת מהיעדים המובילים באיטליה ובעולם. אך עם כל היופי והקסם, ונציה גם מושכת המוני תיירים, מה שעלול להפוך את הביקור בה לחוויה עמוסה ולעיתים מעיקה. אז למה לא לשלב את הביקור בוונציה עם טיול ליעד אותנטי ופחות תיירותי? אם אתם מחפשים לגלות פינה קסומה של איטליה שמשלבת טבע, תרבות ונופים עוצרי נשימה, קורטינה ד'אמפצו היא הבחירה המושלמת.

קורטינה ד'אמפצו, המכונה לעיתים קרובות 'פנינת הדולומיטים', היא עיירה אלפינית מדהימה בלב הרי הדולומיטים, מרחק של שעתיים נסיעה מוונציה. העיירה היא יעד אידיאלי לכל עונות השנה, בזכות היופי הטבעי המרהיב שלה, אתרי הסקי המפורסמים והמורשת התרבותית העשירה שלה. קורטינה היא גן עדן לחובבי טבע ולמי שמחפשים לחוות את הקסם הייחודי של האלפים האיטלקיים.

אזור הדולומיטים בצפון איטליה כולל מגוון רחב של עיירות ומקומות ייחודיים עם פעילויות שונות בכל אחת מהן.

1. קורטינה ד'אמפצו – Cortina d'Ampezzo

הידועה גם בכינוי "מלכת הדולומיטים", קורטינה היא יעד פופולרי לסקי בחורף ולטיולים בקיץ. בעיר תוכלו למצוא חנויות מעצבים, מסעדות גורמה ותצפיות נוף מדהימות.

2. ואל גרדנה – Val Gardena

מציעה גישה למסלולי סקי מרהיבים ונופים אלפיניים עוצרי נשימה. בקיץ, העמק הוא מקום אידיאלי לטיולי אופניים והליכה בשבילים הרריים.

3. ואל די פונס – Val di Funes

מושכת תיירים רבים בזכות האגמים הקסומים והאטרקציות הטבעיות כמו הפארק הטבעי פאנה-פונס.

4. אורטיזיי – Ortisei

מקום מושלם לחובבי טבע ופעילויות חוץ, כולל סקי וטרקים, וגם לתיירות תרבותית עם מוזיאונים וגלריות.

5. סלבה די ואל גרדנה – Selva di Val Gardena

נמצאת בלב רשת מסלולי ההליכה והרכיבה, והיא נקודת מוצא מצוינת לטיולים לפסגות הסביבה.

6. קסטלרוטו- Castelrotto

בקרבת מפלס הסציליה, מציעה גישה למסלולים ההרריים ולנופים המרהיבים של צוקי הדולומיטים, ובה במהלך הקיץ נערכים פסטיבלים ואירועים תרבותיים.

7. אלפי די סוזי- Alpe di Siusi 

מציעה נופים מדהימים ומגוון פעילויות חוץ כמו רכיבה על אופניים, הליכה וקייקים באגמים.

8. מואנה- Moena

עיירת סקי קטנה ומקסימה שמציעה גישה ישירה לאזורי סקי ומסלולי טיול ברמה עולמית.

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!