חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קא' רצוניקו – (Ca' Rezzonico Museum) | הארמון בוונציה

קא' רצוניקו – (Ca' Rezzonico Museum) | הארמון בוונציה

ונציה: חוויה איטלקית

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

קא' רצוניקו – (Ca' Rezzonico Museum) | הארמון בוונציה

הארמון Ca' Rezzonico - קאזה רצוניקו - בית רצוניקה

קא' רצוניקו (Ca' Rezzonico) הוא אחד הארמונות המרשימים ביותר בוונציה, המשמש כיום כמוזיאון המציג את חיי

המוזיאון כולל אוספים מדהימים של ריהוט עתיק, ציורים מפוארים, פסלים, כלי זכוכית מורנו, ועבודות אומנות נוספות שמציגות את עושרה של וונציה בתקופת השיא שלה. במוזיאון אפשר להתרשם מחיי האצולה הוונציאנית ולהבין איך נראו חיי היומיום בארמון במאה ה-18.

המבנה עצמו הוא יצירת אמנות, עם תקרות מעוטרות בפרסקאות וצבעים מדהימים, ומציע הצצה לתוך עולם תרבותי עשיר ומפואר.

היסטוריה - איך הכל התחיל?

ארמון קא' רצוניקו, על גדות התעלה הגדולה בוונציה, נבנה במקור עבור משפחת בון במפגש עם תעלת ריו די סן ברנאבה. האתר היה בעברו משכנם של שני מבנים בבעלות המשפחה, ובשנת 1649 החל פיליפו בון בבניית ארמון מפואר במקום. לשם כך, הוא שכר את שירותיו של האדריכל המפורסם באלדאסארה לונגנה, עיצוב מבנה בן שלוש קומות עם חזית שיש הפונה אל התעלה. הבנייה כללית קומה מרכזית מפוארת (פיאנו נוביל) עם שבעה חלונות ותוכנית עיצוב מרשימה מרפסת עמודים הפונה אל התעלה. עם זאת, הבנייה לא הושלמה בגלל פשיטת הרגל של משפחת בון ומותו של לונגנה ב-1682.

לאחר מכן, הארמון נרכש על ידי משפחת משפחת רצועת עשרה והשקיעה בהשלמת המבנה בשנת 1756 תחת הנחיית האדריכל ג'ורג'ו מאס, שביצע התאמות לסגנון הבארוקי המקורי של הלונגנה. משפחת רצוניקו התפרסמה במיוחד לאחר שקרלו רצוניקו הפך לאפיפיור קלמנס ה-13 בשנת 1758, והארמון שימש כמרכז חברתי חשוב בוונציה, שבו התקיימו אירועים רבים. הארמון עוטר בפרסקאות מרהיבים מעשה ידי אומנים כמו יאקופו גוארנה, גאספארה דיציאני, וג'ובאני באטיסטה טייפולו.

לאחר מותה של משפחת רצוניקו ללא יורשים בשנת 1810, הארמון עבר גלגולים רבים, והפך למכללה ישועית נמכר ב-1832, כאשר רהיטיו הוצאו ממנו. ב-1837, רכש אותו הצייר רוברט בארט בראונינג, ואביו, המשורר רוברט בראונינג, התגורר שם עד מותו ב-1889. הצייר ג'ון סרג'נט סינגר היה גם דייר במבנה. בשנת 1935 הארמון נרכש על ידי עיריית ונציה והוסב למוזיאון המקדש לאומנות מהמאה ה-18.

מה רואים במוזיאון?

כיום, במוזיאון קא' רצוניקו מוצגים פרסקאות, רהיטים ויצירות אמנות כמו מהמאה ה-18, כולל עבודות של אומנים פייטרו לונגי, פרנצ'סקו גארדי וג'אנדומניקו טייפולו, וכן אוסף זכוכית מוראנו מרהיב. המוזיאון נפתח לציבור בשנת 1936.

במבנה של קא' רצוניקו ישנו סידור פנימי של שלושה חדרים לרוחבו. במרכז המבנה קיים חדר ארוך ומרכזי התואם את רחבת הכניסה שבקומה הראשונה. משני צדדיו של החדר המרכזי היו ארבעה חדרים קטנים לאורך המבנה. לאחר המרכז המרכזי חצר פנימית, ומחוריה יש מבנה נוסף שבו ממוקם חדר הנשפים של הארמון. חדר נשפים זה, שתוכנן על ידי ג'ורג'ו מאסארי, הוא בעל גובה רב במיוחד, ומשתרע על שתי קומות (הקומה השנייה והשלישית של המבנה). תקרת החדר מעוטרת בציור מרהיב מעשה ידי ג'ובאני באטיסטה קרוסאטו, המתאר את אפולו על מרכבתו הנוסע בין אירופה, אסיה, אפריקה והאמריקות. גרם מדרגות רחב, עשוי שיש ומעוטר בפסלים של הפסל ז'וסטו לה קורט, מוביל מהקומה הראשונה אל הקומה המרכזית.

בקומה המרכזית נמצא גם קפלת תפילה פרטית, וכן חדר שינה מעוטר בפרסקו מ-1758 המכונה "אלגוריית הנישואים".

מי היה ג'ובאני באטיסטה קרוסאטו?

ג'ובאני באטיסטה קרוסאטו (Giovanni Battista Crosato) היה צייר ואדריכל איטלקי מהמאה ה-18, שהתמחה בעיקר ביצירת פרסקאות ובאמנות דקורטיבית. הוא נולד בשנת 1686 ככל הנראה בוונציה, והיה פעיל בעיקר בצפון איטליה. קרוסאטו ידוע בעבודותיו המרהיבות, שהושפעו מסגנון הבארוק וסגנון הרוקוקו המפואר.

אחת מעבודותיו הבולטות ביותר היא הציור המעטר את תקרת חדר הנשפים בארמון קא' רצוניקו, שבו הוא תיאר את אפולו הנוסע במרכבתו בין היבשות השונות – אירופה, אסיה, אפריקה והאמריקות. ציור זה מאפיין את השילוב שבין הדימויים המיתולוגיים, הקומפוזיציות המורכבות העשירה שהיו אופייניים לסגנונו של קרוסאטו.

קרוסאטו עבד גם עבור בתי אצולה רבים, ויצר פרסקאות ותפאורות בארמונות ובכנסיות ברחבי ונציה וערים נוספים בצפון איטליה, כולל טורינו. הוא נודע בכישרונו לשלב בין דימויים דמיוניים ועיצובים אדריכליים, דבר שהעניק לעבודותיו מראה מפואר ורב רושם.

מידע נוסף על הכרטיס למוזיאון

בואו להכיר את ונציה של תקופת הברוק עם כרטיס מהיר למוזיאון קא' רצוניקו!

כרטיס "Fast Track" יאפשר לכם להיכנס ללא המתנה למוזיאון קא' רצוניקו, על גדות התעלה הגדולה ונבנה על ידי הארכיטקט הוונציאני המפורסם באלדאסארה לונגנה בשנת 1649. תוכלו לחוות את סגנון החיים המפואר של בני האצולה הוונציאנית בחדרי נשפים מעוטרים בפרסקאות, רהיטים עשירים ועוד.

שעות פתיחה:

  • ראשון עד חמישי: 10:00-18:00
  • שישי ושבת: 10:00-20:00 (כניסה אחרונה: שעה לפני הסגירה)

חשוב לדעת:

  • נגיש לכסאות גלגלים
  • שירותים זמינים: חדר החתלה, קפיטריה ושמירת חפצים
  • ניתן לבטל את הכרטיס חוזר מלא עד 23:59 ביום שלפני הביקור (בהזמנת כרטיס גמיש).

מחיר – 10 אירו בלבד מהרו והזמינו את הכרטיס שלכם עכשיו!

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!