חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית חב״ד וונציה | כל המידע שצריך לדעת | שעות פעילות ועוד

בית חב״ד וונציה | כל המידע שצריך לדעת | שעות פעילות ועוד

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

בית חב״ד וונציה | כל המידע שצריך לדעת | שעות פעילות ועוד

מהו בית חב״ד?

בית חב"ד הוא מקום שנועד להיות כמו בית חם עבור יהודים, במיוחד כשהם רחוקים מהבית. המרכזים האלה פזורים ברחבי העולם ומציעים ליהודים, גם מקומיים וגם תיירים, תחושה של קהילה ותמיכה. שליחי חב"ד שמפעילים את בתי חב"ד מספקים מגוון שירותים: תפילות, ארוחות שבת, פעילויות בחגים, ואפילו עזרה מעשית כמו אוכל כשר או תמיכה במצבי חירום.

הייחוד של בתי חב"ד הוא בכך שהם פתוחים ומזמינים לכולם, לא משנה עד כמה האדם שומר מצוות או מחובר ליהדות. הרעיון המרכזי הוא ליצור גשר ליהדות ולחיבור בין יהודים, תוך דגש על הכנסת אורחים, קירוב לבבות והענקת תחושת שייכות לכל מי שנכנס.

בתי חב"ד ברחבי העולם פועלים במגוון תחומים, ומציעים פעילויות קבועות ועונתיות שמותאמות לצרכים של הקהילה היהודית המקומית והתיירים. הפעילויות מתחלקות לפעילויות שוטפות המתקיימות לאורך השנה ולפעילויות המותאמות לעונות ולחגי ישראל.

פעילויות קבועות: בבתי חב"ד השונים מתקיימות פעילויות שמבוססות על המטרות שהציב הרבי מחב"ד, וביניהן הנחת תפילין, קביעת מזוזות בבתים, הכשרת מטבחים, חלוקת ערכות להדלקת נרות שבת, קיום שיעורי תורה והרצאות בנושאים כמו יהדות, מדע, וחיים יהודיים. חלק מהמרכזים אף מפעילים גני ילדים ובתי ספר מרשת אהלי יוסף יצחק.

פעילויות עונתיות: תקופות החגים הן זמן לעשייה קהילתית רבה. בראש השנה מתקיימת תקיעת שופר במקומות ציבוריים, בסוכות מתבצעת נטילת לולב ואתרוג ברחבי העיר, ובחנוכה נרות חנוכה מודלקים בחנויות ובמרחבים ציבוריים. בפורים מחולקים משלוחי מנות לאנשים נזקקים, משפחות שכולות, חיילים וחולים בבתי חולים. בחג השבועות מתקיימת קריאת עשרת הדיברות לילדים, כחלק ממסורת חב"ד להביא את החגים לכל יהודי.

בקיץ, בתי חב"ד מארגנים קייטנות, מועדוני של"ה (שיעורי לימודי דת), ופעילויות קהילתיות נוספות. בנוסף לכך, בתי חב"ד מקיימים פעילויות שמטרתן לא רק רוחנית אלא גם גשמית – עזרה לנזקקים ובתי תמחוי, לצד עזרה דתית כגון מקוואות, הכנות לבר מצווה ונישואין, וברית מילה.

שירותים שמציעים בתי חב"ד:
– שיעורי תורה
– מקוואות
– בתי כנסת
– בדיקת מזוזות ותפילין
– הכנה לבר מצווה ולנישואין
– סיוע באירוח שבתות וחגים
– הפעלת תהלוכות ל"ג בעומר
– חלוקת סלי מזון לנזקקים
– ייעוץ והכוונה
– אספקת אוכל כשר
– ספרייה יהודית

בתי חב"ד גם פועלים במקרים של חירום ותמיכה מעשית, כמו סיוע ליהודים במצבי חירום במהלך טיולים, ביקורי עידוד בכלא, וסיוע לעולים חדשים ויולדות. הם משמשים כעמוד תווך בחייהם של יהודים ברחבי העולם, ותמיד עומדים לרשות כל מי שזקוק לעזרה, רוחנית או גשמית.

הקהילה היהודית בוונציה

לוונציה יש היסטוריה ארוכה ועמוקה עם היהדות, כשהיא הייתה בית לאחד היישובים היהודיים המוקדמים באירופה. הקהילה היהודית בעיר שיחקה תפקיד מרכזי בחיים התרבותיים, הכלכליים והאינטלקטואליים של ונציה לאורך השנים, למרות הפרדה ורדיפות שפקדו אותה.

הגטו הוונציאני, שהוקם בשנת 1516, היה הגטו הראשון בעולם. הוא נוצר כדי להפריד את היהודים משאר העיר. תושבי הגטו השתייכו לקבוצות אתניות שונות, כולל אשכנזים, ספרדים, איטלקים ולבנטיניים. לכל קהילה היה בית כנסת משלה, ששימש לא רק לתפילה אלא גם כמרכז תרבותי וחברתי.

הקהילה היהודית תרמה רבות להתפתחות ונציה במסחר, פיננסים, רפואה ואומנויות. בתקופת הרנסנס, ונציה הייתה מרכז לדפוס עברי, ודניאל בומברג הדפיס כאן יצירות משמעותיות כמו המהדורה הראשונה של התלמוד הבבלי. חוקרים, משוררים ופילוסופים יהודים רבים תרמו לחיים האינטלקטואליים של העיר.

לאחר נפילת הרפובליקה של ונציה ב-1797, נפוליאון בונפרטה הסיר את ההפרדה, והקהילה היהודית קיבלה יותר זכויות וחירות. עם זאת, עליית הפשיזם והשואה במהלך מלחמת העולם השנייה הביאו לרדיפות וגירוש של יהודים רבים.

כיום, הקהילה היהודית בוונציה קטנה בהרבה מבעבר, אך היא נשארה חלק חשוב מהמורשת התרבותית של העיר. הגטו הוונציאני הוא שכונה תוססת המושכת מבקרים רבים המתעניינים בהיסטוריה ובארכיטקטורה של האזור. המוזיאון היהודי ובתי הכנסת ההיסטוריים מציעים הצצה לעבר העשיר של היהדות בוונציה, ופסטיבל הסרטים היהודי של ונציה חוגג את התרבות והמורשת היהודית באמצעות הקולנוע.

בסיכומו של דבר, ההיסטוריה של היהודים בוונציה היא סיפור של צמיחה והתמודדות עם קשיים. הקהילה היהודית תרמה רבות לעיר, ונוכחותה מורגשת עד היום בגטו ההיסטורי ומחוצה לו.

במהלך מלחמת העולם השנייה והשואה, חוותה הקהילה היהודית בוונציה רדיפות קשות והרס. בתחילה, איטליה הייתה בעלת ברית של גרמניה הנאצית, ובשנת 1938 המשטר הפשיסטי בהנהגת בניטו מוסוליני הנהיג חוקי גזע שהטילו הגבלות חמורות על היהודים, כולל הגבלות על בעלות על רכוש, מקצועות וחינוך.

עם כניעת איטליה לבעלות הברית בספטמבר 1943, גרמניה הנאצית כבשה חלקים נרחבים מהמדינה, כולל ונציה. בתקופה זו, הנאצים הגבירו את רדיפת היהודים, וגירשו רבים למחנות ריכוז והשמדה. בנובמבר 1943 נעצרה הקבוצה הראשונה של יהודי ונציה ונשלחה לאושוויץ. גירושים אלה נמשכו לאורך כל תקופת הכיבוש הגרמני, כאשר יהודים רבים נלקחו מבתיהם ונשלחו למותם.

כ-250 מיהודי ונציה גורשו בתקופת השואה, ורובם נספו במחנות ריכוז והשמדה כמו אושוויץ וסוביבור. רק מעטים מבין המגורשים שרדו וחזרו לעיר לאחר המלחמה.

כיום, לוח זיכרון לשואה מוצב ליד פתח הגטו וקיו ומנציח את זכרם של יהודי ונציה שגורשו ונהרגו. המוזיאון היהודי בוונציה משמר את ההיסטוריה והתרבות של הקהילה, כולל תיעוד תקופת השואה והחיים היהודיים לפני המלחמה.

למרות שהקהילה היהודית בוונציה לא חזרה לממדיה שלפני המלחמה, היא נותרה חלק חשוב מהמורשת התרבותית של העיר. הגטו הוונציאני, בתי הכנסת והמוזיאון היהודי משמשים כתזכורת לחיים היהודיים העשירים בעיר ולסבלם ולחוסנם של היהודים בתקופת השואה.

בית חבד בוונציה - כל הפרטים

בית חב"ד בוונציה הוקם לפני 28 שנים, והוא מנוהל במסירות על ידי הרב רמי בנין ורעייתו שחר. המרכז מהווה אבן שואבת ליהודים המגיעים מכל העולם ומחפשים נקודת מפגש יהודית בלב אחת הערים ההיסטוריות והמרתקות באיטליה. בוונציה, כמו בערים רבות אחרות, יש לבית חב"ד תפקיד חשוב ביצירת קהילה יהודית חיה, המאפשרת ליהודים לשמור על אורח חיים מסורתי גם בזמן טיול.

בית חב"ד בוונציה מקדם את התרבות והזהות היהודית, ומספק מקום בו ניתן להרגיש חלק מקהילה יהודית. הוא מציע ארוחות כשרות וחמות, הזדמנויות להשתתף באירועים סביב השבת והחגים, וכן עזרה ותמיכה לכל יהודי המבקר בעיר – בין אם מדובר בצורך דתי, חברתי או מעשי. בנוסף, במקום פועלת ישיבה רבנית בבית הכנסת, שבה ניתן ללמוד ולהתפלל, ולהתארח באירועי שבתות וחגים.

מדי יום, הרב רמי ואשתו שחר פועלים כדי להבטיח שכל מי שמגיע לבית חב"ד יזכה לחוויה יהודית מלאה וחמה, עם תחושת שייכות ותמיכה יהודית, גם הרחק מהבית.

בית חב"ד בונציה, אשר פועל בעיר כבר 28 שנים, מנוהל במסירות על ידי הרב רמי בנין ורעייתו שחר. המרכז מהווה מוקד חשוב לתיירים ולתושבי הקהילה היהודית המקומית, ומספק מגוון שירותים חיוניים, החל מארוחות כשרות ועד פעילויות דתיות, כולל תפילות והנחייה רוחנית.

המזון הכשר בעיר נמצא תחת פיקוח קפדני של כשרות ליבוביץ', בישול ישראל, חלב ישראל או גלאט כשר, כך שניתן ליהנות מאוכל מהדרין גם בזמן השהות בוונציה. בית חב"ד מציע תפריטים מפנקים לשבתות ולחגים, כולל ארוחות שישי וצהריים בשבת. בין המנות תוכלו למצוא סלטי שבת, דגים, מרקים, מנות עיקריות כמו עוף או בשר, קינוחים, יין וחלות לקידוש. סעודה שלישית מוגשת גם היא כארוחה פרווה.

זמני תפילות השבת עשויים להשתנות, ולכן הם מוצגים בבית חב"ד מדי שבוע, עם תפילת שחרית בשבת המתקיימת בשעה 10:00 בבוקר.

מעבר לכך, מסעדות כשרות בוונציה מציעות חוויה קולינרית מגוונת. מסעדת "לה בלת'זאר" ו-"גאם גאם" בגטו היהודי מספקות חוויה של אוכל ונציאני בשילוב מנות כשרות, תוך הקפדה על חומרי גלם טריים. גם המסעדה "Ristorante Upupa Ghetto Venezia" מציעה אוכל איטלקי כשר לצד מנות אהובות כמו חומוס.

בנוסף למסעדות, אפשר למצוא גם מאפיות וחנויות מכולת כשרות כמו "Panificio Giovanni Volpe" ו-"Kosher Tevà Panetteria Pasticceria", המספקות מגוון מוצרים כשרים, מאפים, לחמים ועוגות לשבת.

טיול קולינרי בונציה עם דגש על אוכל כשר הוא חוויה מרגשת המשלבת את ההיסטוריה העשירה של העיר עם האפשרות ליהנות מאוכל יהודי אותנטי באיכות גבוהה.

מלון כשר בונציה ליד בית חב"ד ? הכירו את רימון פלייס ברובע היהודי קרוב לבית חב"ד, בית הכנסת, מסעדות כשרות!

Booking.com
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!