חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פונדנציונה קווריני סטמפליה״ – (Querini Stampalia Foundation)

"פונדנציונה קווריני סטמפליה״ – (Querini Stampalia Foundation)

מצורבו - הגשר המפורסם

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

"פונדנציונה קווריני סטמפליה״ – (Querini Stampalia Foundation)

הקרן - פונדנציונה קווריני סטמפליה

הפונדנציונה קווריני סטמפליה היא אחת המוסדות התרבותיים החשובים ביותר בוונציה, והיא מבוססת על ארמון היסטורי ששייך למשפחת האצולה הוונציאנית קווריני סטמפליה. המוסד הוקם בשנת 1869 על ידי הרוזן ג'ובאני קווריני סטמפליה, אשר הוריש את ביתו ואת אוספיו למען קידום תרבות ואמנות. מאז ועד היום, הפונדנציה משמשת כמרכז למורשת אמנותית, מחקר אקדמי, ותערוכות עכשוויות. היא כוללת ספרייה ציבורית, מוזיאון וגלריה לאמנות.

משפחת קווריני היא אחת המשפחות הוותיקות והמשפיעות ביותר בתולדות ונציה. היא הייתה מעורבת בפוליטיקה, דיפלומטיה ומסחר, ותפסה מקום מרכזי בהתפתחות התרבותית והחברתית של העיר. בני המשפחה היו ידועים בתרומתם לחיי התרבות של ונציה ובתמיכתם הרבה באמנות ובמדע. הארמון המפואר, שבו שוכנת כיום הפונדנציה, שימש בעבר כמרכז עבור אמנים, סופרים ומדענים במהלך תקופות הרנסאנס והבארוק.

ג'ובאני קווריני סטמפליה והקמת הפונדנציה

ג'ובאני קווריני סטמפליה, שהיה בן המשפחה האחרון, הקדיש את חייו לפיתוח התרבות והידע. מתוך הבנה שלאחר מותו עלול הארמון לאבד מערכו ההיסטורי והתרבותי, הוא החליט להוריש את הנכס ואת האוספים הייחודיים שבו לעיר ונציה. מטרתו הייתה להקים מוסד ציבורי שיאפשר גישה רחבה לידע ולתרבות עבור תושבי העיר. הקמת הפונדנציה הייתה פעולה יוצאת דופן בנדיבותה, והיא הפכה במהרה למוקד מרכזי למחקר, חינוך ופעילות אמנותית.

בשנות ה-60 של המאה ה-20, האדריכל הנודע קרלו סקרפה הוביל שיפוץ ושחזור מקיף של הארמון. סקרפה הצליח לשלב בעבודתו אלמנטים מודרניים מבלי לפגוע באסתטיקה הקלאסית של המבנה. השילוב בין הסגנונות יצר הרמוניה מיוחדת, ושיפוצו הפך את הארמון למרכז תרבותי פעיל בעיר ונציה. אחד מההיבטים הבולטים של עבודתו של סקרפה הוא עיצוב הגן הפנימי, המהווה כיום אטרקציה מרכזית למבקרים.

הגן הפנימי

הגן של הפונדנציה, שעוצב על ידי קרלו סקרפה, הוא מקום של שלווה ורוגע בלב ונציה. הגן משלב בין מים, צמחייה ואבן, ויוצר אווירה רגועה ומזמינה. זהו מקום שבו המבקרים יכולים לקחת פסק זמן מההמולה העירונית, להרהר וליהנות מהיופי הטבעי והאדריכלי שמסביב. סקרפה הצליח ליצור מרחב שבו הטבע והאדריכלות משתלבים בצורה מושלמת, ומציעים חוויה ייחודית.

אוסף האמנות הקלאסית של ג׳ובאני קווריני סטמפליה

האוסף האמנותי של הפונדנציה קווריני סטמפליה הוא אחד האוספים המרשימים והחשובים בוונציה, והוא מציג יצירות אמנות בולטות מהמאות ה-16 עד ה-18. האוסף כולל ציורים של כמה מהאמנים המשפיעים ביותר בתולדות ונציה, כמו ג'ובאני בליני, ויטורה קרפאצ'ו וטיציאן. היצירות הללו מציגות את תור הזהב של האמנות הוונציאנית, ומוצגות בארמון לצד רהיטים וחפצים היסטוריים המקנים למבקרים הצצה ייחודית לחיי האצולה הוונציאנית בתקופה זו.

מלבד יצירות האמנות, הפונדנציה מתגאה באוסף מרשים של רהיטים עתיקים וחפצי אמנות שונים כמו פסלים, פורצלן וכלי כסף. הפריטים הללו מעניקים לארמון אווירה יוקרתית ומשלימים את התמונה של החיים המפוארים של משפחת קווריני סטמפליה. כל חפץ בארמון נבחר בקפידה ומשקף את ההיסטוריה והמסורת של המשפחה, ומציע למבקרים חוויה אותנטית של המעמד הגבוה בוונציה של התקופה.

חלק מרכזי נוסף באוסף הוא אוסף מרתק של כתבי יד וספרים נדירים, הכולל מאות מסמכים היסטוריים ויצירות דת, מדע וספרות מהתקופה הוונציאנית. אוסף זה מציע לחוקרים ולאקדמאים גישה למידע היסטורי חשוב ומהווה מקור רב ערך ללימוד מעמיק על התרבות, ההיסטוריה והמדע של ונציה בעת העתיקה. החומרים הארכיוניים הללו הם עדות לתקופה שבה ונציה הייתה מרכז תרבותי ומדעי חשוב באירופה.

הספרייה הציבורית של הפונדנציה מהווה חלק מרכזי במוסד, מאז הקמתה היא פתוחה לכל אדם, ללא קשר למעמדו החברתי. זה היה מהפכני בזמנו, והיא נותרה אחד המקומות הבודדים בוונציה שמאפשרים גישה חופשית לידע לכלל הציבור. הספרייה ממשיכה לפעול כמוקד מרכזי ללימוד ומחקר, ומזמינה את המבקרים להרחיב את ידיעותיהם בתחומים רבים.אחד מהמאפיינים הייחודיים של הספרייה היה פתיחתה בשעות הערב, מה שהיה נדיר מאוד באותה תקופה. בכך, אפשרה הפונדנציה לתושבי ונציה לנצל את שעות הערב לצורך למידה והעשרת הידע, גם לאחר יום עבודה. מהלך זה תרם רבות להרחבת ההשכלה בקרב הציבור הרחב, והוא ממשיך להוות חלק חשוב מהתפיסה של הפונדנציה עד היום.

הספרייה ממשיכה לשמש גם כיום מרכז מחקר עבור חוקרים ואקדמאים מרחבי העולם. האוסף הרחב של ספרים וכתבי יד נדירים מושך אליו חוקרים המתעניינים בתחומים מגוונים, והגישה לאוספים אלו הופכת את הספרייה למקור חיוני לחקר ההיסטוריה, התרבות והמדע של ונציה ושל העולם הקלאסי.

רכישת כרטיסים לקרן קווריני סטמפליה

גלו את הקסם ההיסטורי של ונציה במוזיאון המרהיב של פונדנציונה קווריני סטמפליה! הזמינו כרטיס כניסה עכשיו ותיהנו מגישה לעולם של אמנות, היסטוריה ויוקרה בלב ונציה.

תיהנו מצפייה ביותר מ-400 יצירות אמנות מדהימות מהמאה ה-18 וה-19, כולל ציורים מרהיבים מאת אמנים דגולים כמו ג'ובאני בליני, ברנרדו סטרוצי, וג'אמבטיסטה טייפולו. כל קיר במוזיאון מגלה סיפור מסעיר מהעבר של ונציה, עם פרסקאות יפהפיות, נברשות מפוארות, ורהיטים ייחודיים שמציגים את אורח החיים של משפחת קווריני סטמפליה.

מעבר לאמנות יוצאת הדופן, תוכלו להתפעל מהשחזור הארכיטקטוני המרהיב שבוצע על ידי האדריכל הנודע קרלו סקרפה בשנות ה-60, שהפך את הארמון למקום מושלם לספוג השראה. סיימו את הביקור באווירה רגועה בספרייה או בבית הקפה שבמקום.

קל להגיע, במרחק הליכה קצר מריאלטו, ופתוח כמעט כל ימות השבוע.

אל תחמיצו את ההזדמנות לחוות את ונציה כפי שהייתה לפני 400 שנים. הזמינו כרטיס כניסה עכשיו, רק ב-€17, ותתחילו את המסע שלכם אל העבר!

שעות פתיחה: חמישי עד ראשון, 10:00 – 18:00

כתובת: Querini Stampalia Foundation

5252,Campo Santa Maria Formosa, 30122, Venice
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!