חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto)

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto)

Ponte di Rialto

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto)

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto)

גשר ריאלטו הוא לא רק גשר, אלא יצירת אמנות, מרכז מסחרי תוסס ומוקד תיירותי עולמי. ביקור בו הוא חוויה בלתי נשכחת לכל חובב היסטוריה, אדריכלות, אמנות ותרבות.

כשהשמש שוקעת מעל העיר ויוצרת את הצבע הזהוב על העיר ונציה היפה , גשר ריאלטו מקבל מראה מרהיב שלא תוכלו להוריד את העיניים . עמידה על הגשר ריאלטו מציע נוף עוצר נשימה המייצר את תמצית היופי והקסם של ונציה. כשאתם מביטים החוצה מהקשתות האלגנטיות של הגשר, תקבלו תמונה היישר מתוך יצירת המופת הונציאנית נפרשת לפניכם.

גשר ריאלטו הוא אחד מארבעת הגשרים, יחד עם גשר האקדמיה, גשר היחפנים וגשר החוקה שבעזרתם ניתן לחצות את התעלה הגדולה בוונציה מן הגדה האחת לאחרת.

 גשר ריאלטו נבנה במקום הצר ביותר בתעלה. אזור הגשר הוא המרכז המסחרי של העיר ונציה. הגשר נחשב לבטוח ביותר, אתר תיירותי, ומפורסם בתור פנינה אדריכלית.

Powered by GetYourGuide

בואו נדבר קצת היסטוריה ....

כפי שאתם כבר יודעים , ונציה הפכה להיות מרכז לסחר ועושר באיטליה . בתחילת המאה ה12 , כאשר העיר שגשגה והתרחבה , התחילו ליצור גשרים שיחברו בין האיים השונים שהרכיבו את העיר. 

גשר אחד כזה השתרע על התעלה הגדולה , ויצר את מה שאנחנו קוראים לו היום . הגשר תפס את מקומו בחיים הוונציאניים, אשר היווה מוקד פעילות לסוחרים, ותיירים אשר חצו את שביליו המרוצפים. לצד שורות של חנויות ודוכנים, הגשר הפך למרכז מסחרי תוסס, המציע סחורות החל מתבלינים ומשי ועד תכשיטים ומזכרות. גשר ריאלטו הפך במהרה לסמל של גאווה וזהות ונציאנית, שהונצח באינספור יצירות אמנות, ספרות ומוזיקה.הגשר עוצב על ידי האדריכל אנטוניו דה פונטה, אשר היווה מקור מדהים של הנדסה לתקופתו. הגשר משתרע על המים הסואנים של התעלה הגדולה ומחבר בין המחוזות ההומים של סן מרקו וסן פולו.

שהפונטה די ריאלטו נבנה בסוף המאה ה-16, זה היה הגשר היחיד החוצה את התעלה הגדולה במשך למעלה מ-300 שנה. עיצוב הקשת הגורפת הבודדת שלו היה הישג הנדסי משמעותי של זמנו, והתעלה על מבני עץ קודמים שתפסו את אותו מיקום. במקום גשר האבן שאנו רואים היום, היה מעוצב תחילה כגשרי עץ. עם זאת, מבני עץ אלו היו מועדים לריקבון ושריפה, מה שגרם לבניית גשר האבן העמיד יותר הניצב כיום.

הגשר תוכנן על ידי האדריכל אנטוניו דה פונטה, ששם משפחתו מתורגם ל"של הגשר" באיטלקית. זה נראה מתאים שאדם עם שם כזה יהיה אחראי על עיצוב אחד הגשרים המפורסמים ביותר של ונציה.לצד כיכר סן מרקו והתעלה הגדולה, גשר ריאלטו הוא אחד הסמלים המוכרים ביותר של ונציה. הקשתות האלגנטיות והמיקום הציורי שלו הפכו אותו לנושא מועדף על צלמים ותיירים כאחד.

 

בואו לספוג קצת תרבות

Powered by GetYourGuide

פונטה די ריאלטו הונצח במספר יצירות אמנות, ספרות וקולנוע. הקשתות האלגנטיות והתפאורה הציורית שלו הפכו אותו לנושא מועדף על ציירים, משוררים ויוצרי קולנוע, וביצעו את מעמדו כסמל לזהות ונציאנית.

המלחין הנודע יוהאן שטראוס השני עשה כבוד לגשר בוואלס שלו "ריאלטו-קלנגה" (צלילי ריאלטו). היצירה לוכדת את האנרגיה הסואנת והאווירה הרומנטית של ונציה, כשהגשר הוא החלק המרכזי שלה.

Powered by GetYourGuide

מה תוכלו לעשות באיזור הגשר?

בצמוד לגשר ריאלטו , נמצא שוק ריאלטו הנודע, אחד מהשוקים העתיקים והמפורסמים של ונציה. כאן תמצאו מגוון דוכנים לממכר תוצרת טרייה, פירות ים, בשרים, גבינות ושאר מעדנים מקומיים. השוק מציע חגיגה לחושים, עם צבעים מרהיבים, ניחוחות מפתים. אם אתם עומדים על גבי פונטה די ריאלטו או מטיילים לאורך גדות התעלה, תיהנו מנופים עוצרי נשימה של התעלה הגדולה והפלאים הארכיטקטוניים שמסביב של ונציה. אנחנו ממליצים לכם להתעמק בנוף הציורי שנפרש לעיניכם. תענוג לעיניים ! האזור המקיף את הגשר ריאלטו מציע מגוון רחב של חנויות ובוטיקים אשר בהם קיימים מגוון סחורות, כולל כלי זכוכית ונציאניים, תכשיטים, טקסטיל ומזכרות. בין אם אתם מחפשים מתנות ייחודיות להביא הביתה או פשוט מחפשים אחר אוצרות, בטוחים שתמצאו משהו שיעורר את תשומת ליבכם 

 

איפה הגשר ממוקם?

לאחר שהגעתם לפונטה די ריאלטו, הקדישו קצת זמן לספוג את הנוף ולהתפעל מהארכיטקטורה האיקונית של הגשר. בין אם אתם חוצים את הגשר ברגל או נהנים מהנוף מגדות התעלה הגדולה, פונטה די ריאלטו מציע הצצה בלתי נשכחת אל היופי וההיסטוריה של ונציה.

 

גשר ריאלטו

גשר ריאלטו (Ponte di Rialto), ניצב בלב עיר התעלות הקסומה, ונציה, ומהווה לא רק צומת תחבורה מרכזי, אלא גם יצירה אדריכלית מרהיבה ומוקד תיירותי עולמי.

היסטוריה עשירה:

בנייתו של גשר ריאלטו החלה בשנת 1588, לאחר ניסיונות רבים כושלים לבנות גשר אבן קבוע במקום. האתגר היה אדיר: לבנות גשר רחב מספיק למעבר עגלות, עמיד בפני זרמי התעלה הגדולה, ויציב מבחינה גיאולוגית.

האדריכל אנטוניו דה פונטה נענה לאתגר, ותכנן גשר אבן בעל קשת יחידה, תומכת בשני קשתות קטנות יותר. בנייתו ארכה שלוש שנים בלבד, והייתה הישג אדריכלי חסר תקדים בזמנו.

פנינה אדריכלית:

גשר ריאלטו מתאפיין בעיצובו הייחודי, הכולל קשתות אלגנטיות, מעקות מקושטים ופסלים מרשימים. אורכו 48 מטרים, רוחבו 22 מטרים וגובהו 20 מטרים.

מרכז מסחרי תוסס:

לאורך הגשר שתי שורות של חנויות, בהן ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים, החל מתכשיטים ופריטי אופנה יוקרתיים ועד מזכרות תיירותיות.

נוף עוצר נשימה:

מלבד היותו צומת תחבורה וחנות ייחודית, גשר ריאלטו מציע גם נוף מרהיב של התעלה הגדולה וסביבתה. ניתן לטייל לאורך הגשר, לעצור באחת החנויות, או לעלות אל אחת הנקודות הגבוהות וליהנות מתצפית פנורמית על העיר.

סמל ונציה:

גשר ריאלטו הפך לאחד הסמלים המובהקים של ונציה. הוא מופיע בתמונות, ציורים וסרטים רבים, ומהווה יעד חובה לכל מבקר בעיר.

ביקור בגשר ריאלטו:

הביקור בגשר ריאלטו הוא חוויה בלתי נשכחת. ניתן להגיע אליו ברגל, בוואפורטו (סירה ציבורית) או בגונדולה. מומלץ להקדיש זמן לטיול לאורך הגשר, לבקר בחנויות, לעלות אל נקודות התצפית וליהנות מהאווירה התוססת והייחודית של המקום.

Powered by GetYourGuide
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!