חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כלא ונציה – (Palazzo delle Prigioni)

כלא ונציה – (Palazzo delle Prigioni)

בית הכלא ונציה

עזרה עם תכנון החופשה בונציה?

כלא ונציה – (Palazzo delle Prigioni)

בית הכלא המפורסם בונציה בא לספר את הסיפור .. בואו לשמוע בעצמכם!

ארמון הכלא של ונציה, המכונה באיטלקית – ״פאלאצו דוקאלה או ארמון הדוג'ה״ , עומד כסמל להיסטוריה העשירה של העיר ונציה ומסמל את המצב החברתי-פוליטי המורכבת שהייתה בעיר .בית הכלא המפורסם ממוקם בלב ונציה, ומייצג את ההיבטים האפלים של החברה הוונציאנית. מהחזית המלכותית שלו ועד לחדרים הנסתרים בפנים, ארמון הכלא מקיף מאות שנים של כוח, תככים וצדק ונציאניים. עצם מיקומו הייחודי של בית הכלא אשר נמצא בתוך הארמון הדו׳גה המיוחד ,
בו כלאו את הפושעים של ונציה והאזור.

Powered by GetYourGuide

קצת היסטוריה ונציאנית

אחד המאפיינים הידועים לשמצה של ארמון הכלא הוא גשר האנחות, מעבר סגור צר המחבר את הארמון לכלא הסמוך. האגדה מספרת שהגשר זכה לשמו מאנחותיהם של אסירים כשזכו להצצה אחרונה של ונציה לפני שנכלאו. בעוד שכיום גשר האנחות שינה את הסמל שלו לסמל לרומנטיקה על ידי משוררים ואמנים, כאשר בעבר התפסיה הייתה הרבה יותר עגומה -הוא היווה סמל לצדק הקשה שמעניקה הרפובליקה הוונציאנית.

סיפורים מעניינים אודות הכלא המפורסם בונציה

אולי אחד הסיפורים המפורסמים ביותר הקשורים לארמון הכלא הוא הבריחה הנועזת של ג'אקומו קזנובה, ההרפתקן והפתיין הוונציאני הנודע, בשנת 1756. קזנובה, שנכלא בשל מעורבותו לכאורה במנהגים ושערוריות אחרות, הצליח להשתחרר ממנו תא המובילים הידועים לשמצה של הארמון. באמצעות חבל מאולתר שעוצב ממצעים, הוא ירד מחלון המשקיף על התעלה ועשה את דרכו אל החופש. הבריחה הנועזת שלו כבשה את דמיונם של דור העתיד וממשיכה לעורר סיפורים ועיבודים עד היום. 

 

בשנת 1592, הפילוסוף הנודע והכופר ג'ורדנו ברונו מצא את עצמו כלוא בין חומות ארמון הכלא. השקפותיו הלא שגרתיות של ברונו על דת וקוסמולוגיה עוררו את זעמם של הכנסייה הקתולית ושל הרשויות הוונציאניות כאחד. לאחר משפט ממושך, ברונו נמצא אשם בכפירה ונידון למוות על ידי שריפה על המוקד. הכליאה שלו בארמון הכלא סימלה את ההתנגשות בין אורתודוקסיה דתית לחופש אינטלקטואלי שאפיינה את תקופת הרנסנס.

Powered by GetYourGuide

הידעת ?

עמוק בתוך המסדרונות המבוכים של ארמון הכלא שוכנים הארכיונים הסודיים של הרפובליקה הוונציאנית, מאגרים של מסמכים מסווגים והתכתבויות המתפרסות על פני מאות שנים. ארכיונים אלה, נשמרים בסודיות מרבית על ידי מועצת העשרה, מכילים שפע של מידע בנוגע לריגול, דיפלומטיה וממלכתיות. יש בשפע סיפורים על פגישות חשאיות ומבצעים חשאיים שנערכו בגבולות הצללים של הארמון, המדגישים את הרשת הסבוכה של תככים שעיצבה את הפוליטיקה הוונציאנית.

סיור מאורגן בבית הכלא המפורסם בונציה

הסיור המודרך לוקח אתכם למקומות החשובים של הכלא, כולל את אולם בית המשפט ולתאים עצמם, תוכלו ללמוד על החיים בתוך הכלא והנאים הקשים של פושעים ונציאנים קטנים וגדולים. הכלא של ונציה מהמאה השש עשרה הוא גם ארמון הדוג׳ה המפורסם וגם בית הכלא . 

בסיור המודרך תוכלו לקבל גם ביקור באולם בית המשפט שבו נידונו פושעים שונים שעל חלקם נגזר עונש גזר דין מוות, ותוכלו לבקר בתאים של האסירים. הסיור כולל כניסה לחדר העינויים בו נמצאים לא מעט מכשירי עינוי באמצעותם הוציאו מהפושעים את האמת. 

הכלא נשמר בצורה אותנטית ביותר, תוכלו לראות שם אפילו ציורי קיר עתיקים של אסירים שהיו כלואים במקום, תעברו דרך מסדרונות צרים, ותלמדו על האירועים השונים והחשובים שקרו במהלך השנים במתחם של הכלא. המלכים ובני האצולה שחיו במקום לא אהבו את הרעיון שהם נמצאים באותו מבנה יחד עם פושעים, לכן הם בסופו של דבר העבירו אותם משם לכלא החדש של ונציה.

פרטים נוספים על הסיור 🙂

שעות פתיחה :

בימי ראשון עד שבת המקום פתוח בין השעות 10:00-18:00 

מחיר סיור מודרך (המחיר לאדם):

15 יורו 

כתובת:

  Palazzo Delle Prigioni, Riva degli Schiavoni, 4209, 30122 Venezia VE,

-כשאתם מגיעים למקום תוכלו לזהות את המדריך שלכם כאשר הוא מחזיק שלט ביד המודיע על הסיור.

מידע נוסף:

-המקום אינו נגיש לאנשים בכיסא גלגלים 

-לא מתאים לילדים קטנים 

 

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
לחזור למשהו ספציפי?
error: Content is protected !!